Dag 4

Portugal, Lissabon

Sinds we hier zijn heb ik steeds dat liedje in mijn hoofd van De Dijk, Groot Hart. En dan met name 1 zin daaruit: "al dat moois langs 's heren wegen".
Soms kom je ogen tekort.

Vandaag weer begonnen met een geweldig ontbijt. Onze Amerikaanse overburen werden om 6.45u bij de bus verwacht, die zijn onderweg naar Spanje. Al zullen ze daar nu inmiddels wel zijn, zo ver is dat niet.
Ze hebben, heel lief, nog wel even een voucher onder de deur geschoven die we kunnen gebruiken in de bar.

Ik had in mijn hoofd om vandaag, 1 mei, dag van de arbeid, de bus te pakken naar Cemitério do Alto de São João. Dit is een oude begraafplaats en de ligging en de gebouwtjes leek me een goede tijdsbesteding op deze mooie dag.
1 mei, een speciale dag in Lissabon. Er was een hardloopwedstrijd, er was een manifestatie met veel muziek en eten en de bus die wij moesten hebben werd omgeleid. Stond nergens. Toen maar met de metro naar een ander busstation. Ook hier kwam geen bus. Maar dit was een plekje in de zon dus stukken beter. Ook de locals vonden het bijzonder dat er geen bus kwam.
Uiteindelijk de metro gepakt richting de kust. Nog even een stukje wandelen naar het Oceanário de Lisboa... De prijs van een entreekaartje vonden we wat hoog en het was pittig druk dus we zijn langs de pier gaan wandelen richting winkelcentrum. Best groot wel, mooi om even in rond te dwalen. Even lunchen en toen de metro gepakt naar het vliegveld. Het winkelcentrum ligt bij een schitterend station waar zowel de treinen als de metro aankomen en vertrekken. We pakten de rode lijn (zie plaatje) en naarmate we dichterbij het vliegveld kwamen werd het steeds voller in de metro.

Linda had gezien dat op het vliegveld een eetgelegenheid is, dat zou erg mooi zijn wanneer we dinsdag naar het vliegveld moeten. Dan kunnen we daar lekker eten en zijn we dichtbij.
Even de boel gescand, ziet er prima uit.
Nog even wat mensen kijken en weer naar de metro. Het grappige is dat wij hier natuurlijk een paar dagen geleden ook liepen. Hoe werkt dit, waar moeten we heen... Grappig hoe je na een paar dagen al gewend raakt aan de omgeving en de plaatselijke gebruiken. Leuk om te zien dat we niet als enigen aan het zoeken waren.

Vanavond was compleet anders qua weer dan gisteren. Waar het gisteren lang een heerlijke temperatuur bleef was het vanavond wat koeler. De wind had daar natuurlijk een groot aandeel in.
Morgen wordt de minste dag qua temperatuur sinds we hier zijn, voor dinsdag worden alweer hogere temperaturen verwacht.

Vanavond bij de plaatselijke Chinees gegeten. Hij ging om 19.00u open, wij waren er 19.05 en om 19.30 zat het vrij vol. Goed dat we een beetje op tijd waren. Eten was op zich niet verkeerd maar haalt het niet bij datgene dat ze ons in NL serveren.
Raar om te zien dat aan een van de tafels een aantal Chinezen zaten te drinken en praten. Ik denk dat dat de middagploeg was die alles bereid heeft...

Vanavond maar op tijd slapen, het is nu bijna 22.00u hier. Morgen maar eens kijken of we nu wel wat dingen kunnen bekijken en doen die we op ons lijstje hebben staan.

Prachtige foto's.

Joke 2022-05-01 23:25:00

Mooie foto's, elke dag genieten!

Emile 2022-05-01 23:25:02

Superleuk om te lezen. Net alsof ik mee ben op vakantie. Lezend in de tuin in de zon met een boekje, kopje koffie en telefoon binnen handbereik 😀