Dag 21: Las Vegas

Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteren bij aankomst in het hotel werd ons wat aangesmeerd door conciërge Chris. Het bekende timeshare verkooppraatje.
Om 8.50u moesten we klaar staan, dan werden we met de shuttle naar een groot Wyndham Resort gereden, hier even verderop. Daar kregen we ontbijt, een presentatie en voor weinig kaartjes voor een show. Welke show wil je, Ka van Cirque Du Soleil? Prima, regel ik. Kost 10 dollar per kaartje dan.
En de presentatie duurt tot 11.00u ongeveer. Top, doen we.
Ik wilde eigenlijk wel naar Blue Man Group maar Ka is ook mooi. Linda vroeg me al waarom ik niet voor die kaartjes ben gegaan maar goed.
Vannacht toch even over nagedacht dus ik vanmorgen naar Chris. Oh, eeh, ja, tuurlijk, regel ik. Kost je wel nog 20 dollar extra. 20 dollar, jeetje. Weet je, ik ga het regelen. Komt goed. Dus hij heeft geregeld dat we naar Blue Man Group konden. Toen we hem toch die 20 dollar wilden betalen hoefde dat niet, hij zou dat wel verrekenen met toekomstige gasten. Top, handshake en bedankt.
Met de shuttle zijn we naar het andere Resort gebracht, daar werden alle mensen een voor een (per stel eigenlijk) opgehaald door een verkoper. Wij hadden Lauren. Jonge vrouw van bijna 30. Erg vriendelijk en volgens mij wist ze op het moment dat wij elkaar de hand schudde al dat het niks zou worden.
2 uur later waren we klaar. Mooi verhaal, echt, en als je geld hebt absoluut een mooie investering. Maar wij komen uit NL, niet interessant. Landal hoort bij Wyndham, en Novasol. Grappig.
Handtekening gezet dat we niks gingen kopen, vouchers opgepikt en weg. De dame die de shuttlebus bestuurde was zo vriendelijk om Marc en Luke bij ons hotel af te zetten en ons bij Luxor. Konden wij meteen de vouchers verzilveren. Het is een kwartier lopen maar met 40°C is het prettig wanneer je dat maar 1x hoeft te doen.
De man bij de boxoffice had mooie plekjes voor ons uitgezocht. Bijzonder hotel trouwens, Luxor. In een piramidevorm, echt grappig. Nadat we weer terug waren zijn Linda en ik even boodschappen gaan doen. We hadden een lijstje mee maar uiteindelijk met niks van dat lijstje teruggekomen. Hmmm. Onderweg zagen we een Skechers outlet dus een paar paar schoenen en wat kleding rijker kwamen we weer terug. We zijn op tijd naar Luxor gelopen, blafheet, eigenlijk niet gezond voor je maar het is nu eenmaal zo. Even wat gegeten en de rij opgezocht voor de show. Natuurlijk zat er precies voor mij een lange dooie Amerikaan met z'n gezin zodat ik steeds links of rechts van hem moest kijken. Er werd regelmatig om enthousiasme uit de zaal gevraagd maar deze gasten waren echt familie van elkaar. 6 man op een rij en dood als een pier.
Maar goed, topshow. Echt super. Dat was die paar uurtjes afzien vanmorgen wel waard. Of we het nog een keer doen zo? Denk het niet.
Vegas is een stad die je moet liggen. Ikzelf heb het gevoel dat het steeds meer begint te komen. Toen we hier aankwamen 3 weken terug wilde ik hier zo snel mogelijk weg maar nu vind ik het wel leuk. Ook het verkeer valt best mee, zeker wanneer je in LA of in mindere mate SF gereden hebt.
Nog 2 nachtjes hier en dan zit het er op. Morgen nog even shoppen, kijken of we er aan toe komen om nog naar Fremont Street te gaan en dan woensdagochtend alles inpakken. Maar eerst nog een dagje genieten morgen.

Weertype: Blafheet, 41°C
Aantal gereden mijl: 17

Nou jullie beleven toch wel weer veel hoor 😊 geniet nog van jullie laatste dag . En voorzichtig hè in die grote stad.

Joke 2018-08-14 10:33:30

Er is genieg te zien maar had het daar na 2 dagen al gezien. Wel grappig allemaal. Het zal ook wel een stuk groter zijn allemaal want ze waren toen ook al overal aan het bouwen. Lekker ook in die hitte. Mooi allemaal hoor.