Dag 1: Amsterdam - Denver

Nederland, Hoorn

7:30u Nou. Daar zitten we dan. Schiphol. De controles gingen heerlijk voorspoedig. Maar beter te vroeg dan veel te laat zal ik dan maar zeggen.
Vanmorgen had ik de wekker gezet om 4.45u maar die was niet nodig. Draaien, draaien, nog maar een keertje, muziekje erbij (draait ook meteen een stuk eleganter), kortom weinig geslapen. Gelukkig hebben we nog de hele dag de tijd om te slapen. Marc heeft ons gedropt op het station en met de trein van even voor zessen is onze reisdag begonnen. David moest werken dus die heeft ons gezelschap gehouden tot aan Schiphol. Was gezellig Daaf!
Zoals gezegd gingen de controles voorspoedig en hebben we nu nog 2 uurtjes de tijd om mensen te kijken. 😄

Hello everyone, goodmorning, my name is Kees and I will lead you through the boarding process... Denk hier een zwaar Nederlands accent bij. Hilarisch.

10.00u Delta Comfort+ is wel prettig. Nu al. Priority boarding, meer beenruimte... Heerlijk. We hebben een hoop kinderen aan boord, hopelijk gaan die niet teveel rondrennen als we eenmaal in de lucht zitten.

Wauw, er werd net een moeder met haar zoontje naar voren gehaald, blijkbaar was er achterin geen plek voor ze. Die zitten nu dus first class. Dat jochie keek z'n ogen uit toen hij zag waar hij mocht gaan zitten, geweldig!
We moeten een flink stuk taxiën, de piloot maakte er maar even een opmerking over: ladies and gentlemen, we do know how to fly this plane, we're not driving all the way to Detroit. Funny guy.

Op dit moment zitten we bij de gate in Detroit te wachten tot we weer kunnen boarden. De vlucht naar Detroit ging voorspoedig. Verzorging was goed, weinig airpockets dus dat ging best lekker.
We gingen met een noodgang door security hier, toch wel fijn als alles gewoon klopt qua documenten. Nog even kort gesprekje met de douanedame (wat komen we doen, bij wie gaan we op bezoek etc), een gesprek dat eindigde met vakantie van school en een hele mooie rondreis gewenst. Vriendelijke dame, leuk.

Binnenlandse vluchten met een kleiner vliegtuig, in dit geval een Boeing 737-900, zijn op de een of andere manier altijd vervelend. Vooral met opstijgen en ook weer landen was er behoorlijk wat turbulentie. Precies de reden waarom ik niet in een achtbaan stap. Daar word je misselijk van. We hebben een kleine omweg moeten maken omdat er een fiks buienfront boven Ohio lag. Die hadden we echt niet leuk gevonden zei de piloot dus maar een klein stukje om. Ik had geen buurman naast me, stoel bleef leeg, dus alle ruimte en dat was erg prettig. Wel koud, viel wel tegen. Kan ook vermoeidheid zijn geweest natuurlijk.

Koffers waren snel weer op de band gevonden en toen konden we naar de autoverhuur. Ik had een auto gehuurd maar eigenlijk een dag te laat, vanaf morgen dus. Ik heb nog wel geprobeerd om bij Hertz in Nederland een dag extra te huren maar hij kon hem er niet aanplakken, helaas. Hij vroeg wel hoe ik aan die prijs kwam, dat ging hem zelfs niet lukken. Daar heb ik een trucje voor gebruikt. Erg mooi.
De dame bij de autoverhuur had het zo voor elkaar, en met de voucher van vorig jaar hoefden we zelfs niks extra te betalen. Nu kon ik kiezen tussen een Toyota RAV4 of een GMC Acadia. Het is de laatste geworden. Prima auto, helaas geen navigatie maar wel satellietradio.

We zijn net terug van de Walmart, 'even snel' wat boodschapjes gehaald en nu is het tijd om te gaan slapen. Het is nu 5 uur NL tijd, dus 24 uur op. Morgen zijn we vast weer op tijd wakker, dan even ontbijten en dan gaan we roadtrippen, op naar de Rocky Mountains.

Overnachting:
Baymont Denver Int. Airport
6805 N. Argonne Street, Denver, CO 80249

Weertype: warm, rond de 33 graden in Denver
Aantal gereden mijlen: 19

Leuk om te lezen, mooie bak, Walmart, heimwee. Geniet ervan en nogmaals een hele fijne vakantie! 😁

Niels vd P. 2019-07-18 05:26:51

Fijn dat de reis goed gegaan is, veel plezier!

Emile 2019-07-18 06:14:10

Jij zonder navigatie de weg vinden? No way! Leuk om je weer te volgen. Geniet er van.

Gooitzen 2019-07-18 08:06:54

Veel plezier in de Rocky Mountains

Patrick 2019-07-18 08:26:55

Superleuk om jullie zo te kunnen volgen! En misschien moet je toch eens nadenken over nóg een carrière erbij; boekenschrijver! :-)

Ellen 2019-07-18 09:56:50

Reis gelukkig goed gegaan. Mooie auto! En aan de foto's te zien een fijn onderkomen voor de 1e nacht.