Dag 22: Glenwood Springs - Denver

Verenigde Staten, Glenwood Springs

Het zit erop. 3 weken roadtrippen in een land dat daar uitermate geschikt voor is.
Vannacht weer een onrustige nacht, niet erg maar weer vroeg wakker. Ook niet erg, want dan kunnen we weer eerder weg. Elk nadeel heeft z'n voordeel. Slapen doen we wel weer in het vliegtuig. Hopen we. Oprecht. Denk het niet toch.
De rit naar Denver was een mooie. Zeker qua natuur. Water, bergen, nog meer water. Omhoog, weer naar beneden, weer omhoog... We zullen weten dat we in de bergen rijden.
Helaas ook veel wegwerkzaamheden (Wat dan wel weer lekker was omdat je dan niet zo hard over de slechte wegen hoefde), veel slechte wegen dus en dat doet iets met de concentratie en je gemoedsrust. Een pitstop in Georgetown was een prima moment om weer even te resetten. Even plassen, even lopen, even van de zon genieten en weer door. Prima!
Hoe dichter we bij Denver kwamen hoe drukker het werd. Een voordeel van een tijdje rondtoeren in dit land is dat je gewend raakt aan het drukkere verkeer. Geen enkel probleem dus. Eerste stop in Denver was de Walmart waar we op onze eerste dag ook waren. Even plassen en daarna door naar de Goodwill. Die hadden we op de eerste dag gezien en we vonden het een goed idee om onze koelbox en wasmiddel daar achter te laten. Ze waren er blij mee. Vorig jaar hebben we onze koelbox inclusief een halve tray water op de kamer laten staan voor de schoonmaakster maar omdat we nu nog een stuk moesten rijden was een beetje koud drinken nog wel lekker.
We konden niet beslissen wat we zouden eten en dan kom je bij de meest veilige keus in ons geval: McD. We hadden tijd zat dus die hebben we dan ook genomen. Even wat eten, drinken, laatste nieuws bekijken en toen we dat een beetje zat waren zijn we richting Hertz gereden om de auto in te leveren.
Dit ging zonder problemen (ok, 1 afslag te vroeg dus moesten we weer terug). We hebben ruim 3140 mijl gereden, een dikke 5000 kilometer in 3 weken. Als je dan bedenkt dat we er een dag van 3 en een dag van 8 mijl tussen hebben dan weet je dat we die dagen op andere momenten gecompenseerd hebben.
De shuttlebus heeft ons op het vliegveld gedropt, de koffers waren snel afgegeven en zelfs de security check ging best snel. En we hebben nog steeds tijd over.
We zitten nu bij de gate te wachten, we gaan over een uur boarden voor onze vlucht naar Detroit. Die gaat 16.14u lokale tijd, dat is 00:14u NL tijd. Ik zal straks een en ander weer aanvullen qua blog.

Update 21:10 Detroit tijd (03:10 NL)
We hebben een prima vlucht gehad vanuit Denver. Het was wel warm in het vliegtuig, op de een of andere manier deed de blower het slecht. Ik heb ook wat hoofdpijn dus heb al even een pilletje ingenomen in de hoop dat dat helpt. Linda heeft een hazentukje gedaan in het vliegtuig net. Ik keek mee met mijn buurman voor me naar de film "The Accountant". Aardige film wel.
Ik had hem natuurlijk ook zelf aan kunnen zetten maar hij had ook de ondertiteling aan en op die manier kon ik lekker mijn muziek luisteren en toch de film kijken. Nice...

Update 13:15 NL tijd: Goede vlucht vanuit Detroit. We hebben nog wat kunnen slapen dus dat is altijd goed. Er kwam op het laatst nog een NL gezin die vanuit Miami naar NL wilden maar hun vlucht werd gecanceld. Dus bij ons erbij. 3 in businessclass, 1 in Economy plus. En dan was het nog knokken want de dochters wilden niet businessclass vliegen. Wat een gedoe. Uiteindelijk alles gelukt.
Pa in Economy, moeder en dochters op de andere plekjes.
Het is goed om weer in het platte Nederland te zijn. Onze 3 weken USA waren fantastisch maar thuis is ook fijn.
Bij bagageband 15 was het druk trouwens. De koffers van 6 vluchten werden daar gedropt. Het duurde dan ook even voor we onze koffers hadden.
Hierna de trein naar huis en daar werden we hartelijk verwelkomd. Fijn!

Weertype: Super! Echt lekker vandaag, zon en 32°C ongeveer
Aantal gereden mijlen: 184

Veilige terugreis! Was super om alles te volgen in woord en beeld. Groetjes uit Chaam.