Dag 9: Lake Havasu City - Los Angeles

Verenigde Staten, Lake Havasu City

Tja, en dan krijg je begin mei een annulering van je 2 nachten Airbnb in Los Angeles. Gelukkig nog tijd genoeg om een mooi alternatief te vinden (en die hebben we dan ook gevonden).
Onderweg willen we stoppen bij Cabazon Outlets. Weer een lange reisdag...

De host van onze Airbnb in Lake Havasu City (Denise) kwam gisteravond laat pas aan, we hebben haar dus alleen vanmorgen bij het weggaan kort gesproken en de hand geschud. Wel jammer, het is een vriendelijke, spontane vrouw die we graag hadden leren kennen. De honneurs werden nu waargenomen door haar zoon Branden. Die deed dat prima trouwens. Dit was in ieder geval een prima Airbnb, wat mij betreft echt een parel. 2 grote slaapkamers, een eigen badkamer en een zwembad tot onze beschikking. Fantastisch. Wat ook mooi was: hun 2 pitbulls Hades en Yuki. Mooie beesten, Yuki hield zelfs de wacht voor onze deur.
Vanmorgen dus op tijd vertrokken voor weer een lange reisdag. Vlak voor vertrek kwam Denise onze host dus nog even gedag zeggen.
De weg richting LA leek in het begin wel een rollercoaster. Op, neer, op, neer. Lekker voor de buiken... Verder was het anderhalf uur sturen in 1 rechte lijn door de woestijn heen, voor we de snelweg richting het westen namen. Weinig auto's tegen gekomen, mooi stukje toeren.
Onderweg even een pitstop bij een rustplaats en toen een korte stop bij een outlet. Niet echt geslaagd daar, achteraf bleken er nog meer gebouwen te staan maar dat was wat slecht aangegeven. Gelukkig krijgen we nog meer kansen.
Hoe dichter we bij LA kwamen, hoe drukker het werd. Na een lange reisdag slaat de vermoeidheid wel een beetje toe, en als je dan continu om je heen moet kijken is dat best lastig. Ze halen je links en rechts in, zelfs vrachtwagens rijden harder dan mag. Dan ook nog de navigatie in de gaten houden... Ik was blij dat we er waren. Verkeer is mega hier in LA. Wat megaveel auto's, niet normaal meer. Tot nu toe zijn we niet dol op LA, wellicht wordt dat morgen anders. Dan gaan we de stad wat nader bekijken.
James en In Ja zijn echt toffe hosts, ze vinden het geweldig dat er mensen van over de hele wereld bij hun verblijven. We moeten dan ook verplicht bij ze ontbijten, dan gaat In Ja ontbijt maken voor ons. Dus 07.30u ontbijt, ik reken het goed.
Het is hier nu 20.00u ongeveer, mijn accu is leeg dus ik ga zo lekker slapen.

Ons verblijf de komende 2 nachten:
Airbnb (James & In Ja)
2411 North Beachwood Drive, Los Angeles, Californië 90068

Weertype: warm, 42°C, later iets koeler. Zon!
Aantal gereden mijl: 324!

Ik vond LA juist wel grappig maar sfeer in San Fransisco relaxter op een of andere manier. Wel geinig zeg dat rb&b....lang leve het internet zou ik zeggen. Jullie hebben ook al flink wat huiswerk kunnen doen. Wij zijn toen in Anaheim bij een of andere markt geweest wat weghad van de zwarte markt en daar was alles echt heel goedkoop van wat ik mij herinner. Ben benieuwd naar de volgende belevenissen 😉