Dag 5: Rock Springs - Jackson (Grand Teton NP)

Verenigde Staten, Rock Springs

Toen we vanmorgen om 7.45u in de auto zaten schrokken we wel een beetje. 7.45u, dat is een heel uur later dan gisteren! Hmm, toch die ene pannenkoek niet moeten nemen dan denk ik.
Nou ja, morgen weer een kans.
Nadat we de zooi in de auto gezet hadden zijn we dus gaan ontbijten. Morgen en overmorgen hebben we geen ontbijt bij het hotel dus hebben we daar wat dingetjes voor ingeslagen. Maar dit ontbijt was prima, er stonden zelfs 2 meiden eieren te bakken, echte kunstwerken. Je kon je voorkeur opgeven en dan kreeg je even later je eitje. Makkie dus.
Ik ging voor de pannenkoeken. Lekker laagdrempelig: druk op de knop en er schuiven 2 pannenkoeken op je bord. Heerlijk.
Tegenover ons zat een man op z'n gemak zijn banaan te eten. Had meer oog voor z'n telefoon dan voor de rest. Met moeite stond hij op om zijn bestelde eitje op te halen maar een bedankje kon er niet af. Hij keek ze niet eens aan. Bijzonder.
Na het ontbijt nog even de tank vullen en daarna op weg naar Grand Teton NP. Weer een rit van bijna 300km, en weer een lang stuk over een eenzame snelweg. Radiootje aan, zonnebril op, cruisecontrol op 70 en vlammen. Dit houden we nog wel even vol.
Eenmaal in Jackson aangekomen zijn we eerst even bij het visitorcenter naar binnen gelopen voor wat extra info over de parken die we de komende dagen gaan bezoeken. Daarna de Gypsy app aan en de tour met stembegeleiding kon beginnen. Ik heb deze app gedownload voor Grand Teton en Yellowstone en voor Arches en Canyonlands. Wat mij betreft een schot in de roos. Je gaat rijden en hij gaat vertellen. Over de geschiedenis, over de niet te missen plekjes... Echt top. De investering meer dan waard, nu al. Hij ziet aan de hand van je gps waar je rijdt en zo mis je dus niks. Je kunt natuurlijk ook kiezen om door te rijden. Dat hebben wij gedaan bij Jenny Lake. Dat was dusdanig populair en druk dat de auto's tot ver van de ingang van het parkeerterrein geparkeerd waren. We gaan lekker morgenochtend heen. Ruim voor de meute.
Bij Schwabachers Landing (een meertje waar je bij windstil weer de bergen in de spiegeling van het water kunt zien) leek het Linda leuk om die van wat dichterbij te bekijken. Letterlijk, want ze lag languit. Ongelijke grond, door de enkel en plat op het grind. Gevolg: een kapot onderbeen. Groeit wel weer dicht (weet ik van vroeger nog wel) maar voor nu is het wat onhandig en pijnlijk.
Bij Schwabachers Landing kwamen we ook de eerste Nederlanders tegen van deze reis. En heel toevallig waren dat 2 afzonderlijke gezinnen, die vlak achter elkaar naar het meertje kwamen. Het ene gezin kwam net uit Yellowstone en waarschuwde ons voor de Chinezen aldaar, de anderen waren een dag eerder dan wij in Amerika aangekomen en gingen morgen ook naar Yellowstone. Leuk, tot morgen dan maar! Dus...
We hebben mooie dingen gezien weer vandaag. Historie, fantastische uitzichten en wildlife. Een moeder eland met haar jonkie, veel vogels, 2 antilopes en nog wat kleine holbewoners.
We hebben de dag afgesloten bij de plaatselijke Chinees en nog even een ijsje bij McD toe. Het is hier echt prima, heerlijk weer en voldoende eettentjes...
Wat een dag. I love Teton. Morgen dus de rit naar Yellowstone. We kijken er naar uit.

Overnachting:
The Virginian Lodge
750 W Braodway, Jackson, WY 83001

Weertype: Zonnig 28-30°C
Aantal gereden mijlen: 266

Geniet al een paar dagen met jullie mee, prachtig wat jullie allemaal zien! Enne, beterschap voor je been Linda, auw.

Elja 2019-07-22 08:48:19

Haha wederom weer een mooi verhaal met hachelijke gebeurtenissen zoals de man met die banaan haha kan hier alleen maar vertellen over de hitte en hoe we die bestrijden door om de 10 minuten in het zwembad te springen. Overigens prima want we staan er letterlijk 20 meter vandaan. Tot de volgende en sterkte met jullie been das niet prettig 😱

Michel 2019-07-22 09:52:57

Jullie veel sterkte met die hitte in het Franse land, Michel. Warm is leuk maar heet mag wel een tikkie minder...