Dag 22: Las Vegas

Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 14 augustus 2018. Onze laatste volle dag in Las Vegas, in Amerika zelfs. Morgen vliegen we naar huis. En weet je, dat is prima.
3 weken vakantie is best een tijd, de laatste keer dat ik 3 weken op vakantie ben geweest was in 1994. Maar deze weken zijn omgevlogen.
Vanmorgen mochten de mannen uitslapen. Kunnen ze wel gebruiken. Wij zijn de was gaan doen hier in het hotel. Maar wat ben je dan verwend met die wasserettes: daar duurt een was zo'n 20 minuten, hier 40. En daar droog je je kleding knap in 20 minuten, hier doet hij er een uur over en nog niet alles droog. Maar gelukkig is daar de zon. 41 graden vandaag. Even over de reling en het was droog.
Nadat iedereen wat aan ontbijt naar binnen had gewerkt zijn we naar de outletwinkels in noord Las Vegas gegaan. Best veel winkels daar! We hebben wat leuke dingen gescoord, ook gisteren al, maar we hebben nog geld over dus we hebben het niet te gek gemaakt. Ook wel prettig. Toen nog even op zoek naar een Walmart om nog even een boodschapje voor iemand te halen. Maar onze internetverbinding vond het wel prima en zei: doe het zelf maar! Ik heb voordat we op vakantie gingen een mifi router besteld bij Alie Express. Daarin een kaartje van Arieli met 10GB data waarmee we een hotspot konden maken en klaar waren we. Alleen zag ik dat we na de 1e week al 6GB gebruikt hadden. De overige 2 weken hebben we het dus heel netjes gedaan. Maar de dag voordat we vertrekken was het klaar. Prima, hij heeft zijn waarde meer dan bewezen en zijn geld absoluut opgebracht. Hij gaat in de kast thuis voor een volgende reis. Topding.
Ik heb het simkaartje van Arieli nu in mijn telefoon gedaan. Want ondanks de 10GB hotspot hou je wel onbeperkt internet voor een periode van 30 dagen.
Na de boodschapjes zijn we teruggereden naar ons hotel en hebben Linda en ik de koffers even opnieuw ingepakt. Zo vol mogelijk maar onder de 23kg. Dat is zo'n beetje de strekking. Is ruim gelukt.
Tegen 18.00u zijn we gaan wandelen. Het was nog steeds bloedheet, 40°C, dus we zijn via de hotels gelopen om een beetje af te koelen. Ik had vouchers voor hamburgers van een tentje in The Venetian. Bijna een uur lopen. Ik heb me prima vermaakt. Je kijkt je ogen uit. The Venetian is prachtig, gewoon inclusief gracht en gondels... Terug hebben we de andere kant van de Strip gepakt en ook daar zoveel mogelijk via de hotels. Wat een mensen, wat een bouwwerken, wat een geld moet er in die hotels omgaan. Tuurlijk, het is allemaal uiterlijk vertoon maar ik hou er wel van. Las Vegas is een gekke stad maar het bevalt me stukken beter dan Los Angeles. En als je daar met je auto gereden hebt dan lukt dat in Las Vegas ook wel, makkelijk.
Vandaag vond ik een mooie dag. Gewoon lekker samen op pad, leuke dingen doen en lekker eten, beetje mensen kijken. Wat mij betreft een mooie afsluiter van de vakantie.
Morgen lekker naar huis en daar kijken we naar uit.

Weertype: Zonnig, 41°C
Aantal gereden mijl: 22

Goede reis terug!

Marian Groot 2018-08-15 07:02:48

Mooi om mee te kunnen lezen, een hele goede vlucht terug.

Daniƫlle 2018-08-15 11:42:22

Wel veel te zien hier als ik de foto's bekijk. Mooi hoor.