Dag 18: Bridgeport

Verenigde Staten, Bridgeport

Onze overnachting vandaag:
Virginia Creek Settlement
70847 US-395, Bridgeport, CA 93517

Op deze laatste volledige dag in Bridgeport stond het spookstadje Bodie op het programma. De rit er naartoe was al bijzonder, want de laatste 3 mijl moest over een dirtroad. Prima te doen, al moest ik onze auto wel even naar 4WD schakelen. Dat reed net even lekkerder, iets meer controle.
Een vraag die bij ons opkwam: moesten die parkrangers nu elke dag deze weg rijden? Dan kun je beter in de file staan ergens...
De jongedame in de rangersbooth hielp ons al snel uit de droom: ze woonde samen met haar collega's in Bodie. Bijzondere plek om te wonen, dat is zeker.
We waren er rond 9.30 en toen was het al warm. Tel erbij op dat je op ruim 8000ft bent (ruim 2400m) en het maakt dat je wat minder fit bent dan je denkt te zijn op zeeniveau. De mannen hadden het al snel bekeken en zochten een plek in de schaduw op. Linda en ik hebben nog wel een stukje meegepakt maar de gebouwtjes verderop konden zich prima redden zonder onze interesse.
Conclusie: leuk om gekeken te hebben maar dat is het dan wel. Natuurlijk, de geschiedenis van dat dorpje is wel interessant, we hadden een boekje met wie waar woonde en wat hij of zij dan precies deed binnen het dorp maar toch.
Wel bijzonder is dat de school in het dorp in de hoogtijdagen 615 leerlingen had. Bizar veel.
We reden tegen 11 uur weer weg, even wat te eten scoren in het dorp. Daar zit een klein tentje, van buiten ziet het er niet uit, maar volgens de verhalen kun je daar prima belegde broodjes halen. Nou, dat klopt. Megalekker en een simpel bestelmenu: broodje, beleg, beleg, beleg en saus. Enjoy!
Na de lunch hadden we een lekker rustige middag en rond 18.00u zijn we naar het restaurant gelopen om pizza te halen. Man, wat was het druk daar zeg. Wachttijd voor de pizza: een uur. Ok, wij weer terug. Uur later: nog een kwartier. Ok, wij even buiten wachten. Na dat kwartier nog even wachten. Bij het afrekenen verwachten ze altijd een fooi. Nou, nu hebben we dat niet gedaan. Misschien echt slecht maar we hadden hier geen fooi voor over.
Nog even buiten bij het vuur gezeten, helemaal lek geprikt door de muggen en wat ook opviel: de wind is gedraaid.
Vanmorgen hadden we prima zicht op de bergen, die konden we gisteren amper zien. Maar vanavond zag je echt de rook weer komen, inclusief brandlucht. Gelukkig hebben we er binnen geen last van.
Morgen vertrekken we hier weer, precies op tijd want we beginnen de mensen al een beetje te leren kennen...