Dag 8: Clarkdale - Lake Havasu City

Verenigde Staten, Clarkdale

Vanavond verblijven we wederom in een AirBNB, ditmaal in Lake Havasu City. De route van Clarkdale naar Lake Havasu City is een mooie, en we pakken een stukje oud Route 66 mee. We komen door Oatman, een vrijwel geheel herbouwd western stadje waar overdag allemaal ezels rondlopen. Een commercieel geheel maar te leuk om niet mee te pakken.
In Lake Havasu City hebben ze een brug uit Londen uit 1831 weer opgebouwd, deze brug overspande de Thames en is in 1967 ontmanteld. De stichter van Lake Havasu City heeft deze brug gekocht en daar dus weer opgebouwd. Hij verbindt nu het stadje met een eiland, over de rivier de Colorado. Schijnt een best raar gezicht te zijn, zo'n brug midden in de woestijn.

Voor de mannen was vannacht een wat mindere nacht. Ze sliepen op een slaapbank en dat maakt herrie, ligt niet zo comfortabel als een normaal bed en is dus best vervelend. Volgens mij hebben we nog 1 nacht op onze route met een slaapbank, de rest is met normale bedden.
De Airbnb is ons prima bevallen, alles erop en eraan. We mochten alles gebruiken en hebben dus lekker een was kunnen draaien. Scheelt weer in een andere plaats.
Gisterenavond hebben we in Cottonwood pizza gegeten bij Bocce. De eigenaresse is een kennis van onze host en is naar Italië geweest om de fijne kneepjes van het pizzavak te leren. Ook hebben ze een houtoven uit Italië geïmporteerd. Dat is de trots van de zaak. Er loopt echt veel personeel, ik telde zo al 15 man, en dat is toch best bijzonder want zo heel groot was de zaak niet. Maar het was in ieder geval een mooie ervaring, we werden lekker in de watten gelegd. Erg tof. En lekker!!
Vanmorgen zijn we rond 8 uur vertrokken en we kunnen vandaag wel bestempelen als haarspelddag. Mijn god, wat hebben we er veel gehad. Met bijbehorend uitzicht wat Linda niet altijd even leuk vond.
Het eerste stuk was prima, dat was qua hoogte wel pittig (7000ft, 2135m ongeveer) maar de weg was prima.
Later kwamen we op een oud stuk Route 66 en ik weet nu wel waarom ze een nieuwe weg aangelegd hebben... Wat is die weg slecht zeg. Niet op alle stukken maar toch.
Ook hier weer veel haarspeldbochten maar die waren veel minder leuk, erg dicht bij de rand en zo.
Was leuk om even door Oatman te rijden, de ezels wilden niet echt opzij. Maar erg grappig om te zien.
Nu dus in Lake Havasu City, lekker tijd om te relaxen.

Ons verblijf voor de nacht:
Airbnb (Denise)
2252 Littler Lane, Lake Havasu City, AZ 86406

Weertype: Heet, varierend van 30 tot 44°C
Aantal gereden mijl: 276

Die haarspeldbochten lijken mij toch echt niet leuk hoor. Maar voor de rest was alles zo te lezen weer prima in orde. Ook wel heel fijn zo'n zwembad in de tuin. Lijkt Spanbroek wel 😊