Dag 10: Los Angeles

Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen toch een beetje op tijd uit bed, we hebben een tour geboekt in Dodgers Stadium. Daarna de stad maar verkennen denk ik, we zijn er nu toch...

Voordat we vertrokken richting Dodger Stadium werden we bij onze hosts verwacht voor het ontbijt. Gebakken ei met ham en kaas en gebakken spek. Toast erbij, stukjes mango en jus d'orange. Prima ontbijt, goede basis om de dag mee te starten. Onze hosts waren een van de eersten die van Airbnb het predicaat Superhost kregen. Ze zijn zelfs uitgenodigd om bij de Olympische Spelen in Brazilië met de Olympische vlag te lopen. Van elk continent was iemand uitgenodigd, en zij dus vanuit Amerika. Het is een mooi stel mensem die dit echt doen om in contact te komen met mensen van over de hele wereld. En maar praten over hun kinderen en kleinkinderen. Als ik de verhalen zo hoor dan is dat absoluut terecht, erg slimme en getalenteerde (klein-) kinderen.
Leuk om de verhalen te horen. Deze mensen zijn al 58 jaar getrouwd, mooi om te zien hoe ze met elkaar omgaan.
Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt om naar Dodger Stadium te gaan. Mijn navi (TomTom Go) was een beetje in de war vanwege het feit dat er zoveel toegangswegen naar het stadion dicht waren. Gelukkig had ik met Waze een goede navi achter de hand, die had er dus geen moeite mee. Ruim op tijd waren we in het stadion, wat een bijzondere plek en wat een bevlogen mensen. We kregen een mooie tour door het stadion, met leuke anekdotes, en mochten als afsluiter nog naast het veld staan en de dugout in. Op dit moment kijken we op tv de wedstrijd Milwaukee Brewers tegen LA Dodgers in Dodger Stadium, en dan is het wel leuk om te zien waar wij dus vanmorgen nog stonden.
Kaartjes voor deze wedstrijd zijn best prijzig, en dat in combinatie met het verkeer heeft ons doen besluiten om hier niet heen te gaan.
Na de tour wilden we graag proberen om onze auto te ruilen. De eerste auto die we meekregen was een Dodge Durango, een mooie auto die helaas aan een beurt toe was. Toen we deze om gingen ruilen in Las Vegas hadden ze geen auto's meer in onze klasse en kregen we een Ford Edge mee, een klasse lager. Omdat deze ook aan een beurt toe was wilden we hem graag ruilen, en dan meteen maar eentje in de klasse die we besteld hadden.
Verkeer in LA is pittig, zeker de snelwegen zijn hectisch. Links en rechts halen ze je in, rijden flink boven de max snelheid... Je moet echt opletten. Het duurde een tijd voor we bij Hertz het terrein op reden. Wat een groot en druk vliegveld is LAX. De dame in het hokje was echt tof, de paar liter die uit de tank waren heeft ze niet berekend. Uiteindelijk konden we kiezen tussen een Nissan Pathfinder en een Chevrolet Traverse. Die laatste zag er wel tof uit, echt groot en Amerikaans. Dus die wilde ik wel. Nadat het papierwerk in orde gemaakt was konden we weer onderweg. Even eten, naar Griffith Observatory (druk, vol dus hebben we maar laten schieten) en nog wat boodschappen... Dat was onze dag. Hele dag onderweg en rond 16.30u weer op ons verblijfadres. Interessante stad maar we zijn er wel over uit dat dit geen stad voor ons is. Te druk, te hectisch, te niet goed voor ons. Morgenochtend nog een ontbijt en dan onderweg richting het noorden. Tijd voor wat koelere dagen...

Weertype: Heerlijk warm, zonnig 30-36°C
Aantal gereden mijl: 56

Wat weer een mooi verslag. 👍