Dag 10: West Yellowstone - Salt Lake City

Verenigde Staten, West Yellowstone

Na een prima nacht, zonder herrieburen (dat huilende kind heb ik niet gehoord, Linda wel) was het vanmorgen tijd om ons prima plekje in West Yellowstone te verlaten om de lange rit naar Salt Lake City te maken. De afgelopen paar dagen waren intensief, fantastisch en zeker indrukwekkend. Zoveel mooie dingen gezien, zoveel indrukken... Daar gaan we nog lang met veel plezier aan terugdenken. Maar hoe mooi het ook was, 4 dagen is prima. Dankzij onze Gypsy Guide app hebben we elk hoekje van het park gezien, de diverse overnachtingsplekken waren prima uitvalsbases voor de specifieke plekken in het park en daar zijn we echt superblij mee.
And now for something completely different... Salt Lake City. Dat is echt een stad, bijzonder door de bijzondere straatnamen, of het gebrek aan creativiteit om knappe straatnamen te bedenken eigenlijk.
Kijk naar het adres van ons hotel: 140 S 300 W. Of het adres van de Skechers Factory Outlet: 675 E 2100 S.
Schiet mij maar lek. Doe mij dan maar Mainstreet of zo.
Gelukkig hebben we de diverse navigatiesystemen bij ons, werkt de ene niet dan gaan we naadloos over op de volgende. Wat dat betreft is het erg prettig om internet te hebben onderweg.
De rit naar Salt Lake City was prima. We hadden onderweg een stop ingepland bij Devil's Half Acre, een plek waar ooit een zooi lava uit de grond is gekomen en waar allemaal bijzondere natuur overheen en doorheen is gegroeid de afgelopen jaren. Ze hebben daar een wandelpad doorheen gemaakt en er ook een educatief project van gemaakt. Vandaag kwamen er dan ook schoolbussen met kinderen heen voor een mooie ochtend. Gelukkig waren wij ze net voor en konden we de boel in alle rust bekijken.
Een half uurtje was prima, lang zat om even de benen te strekken en nog even te plassen voor we weer verder gingen.
Er was ons gevraagd iets te kopen mochten we in de buurt zijn van een bepaalde winkel. Natuurlijk! Wij opzoeken, hij moest in een groot winkelcentrum zitten. Ok, parkeren...
Ah, parkeergarage. Pfff, groot! Auto geparkeerd, voor de zekerheid maar even een foto gemaakt van de plek waar we stonden en toen met de roltrap omhoog. Ok, plein. En nu? Damn, dit is als een dropping. Wij naar een bord waar alle winkels op staan. Inmiddels was het wat gaan druppelen maar met de buitentemperatuur was het net of het warm water regende. Niet vervelend dus.
Maar goed, we konden hem dus niet vinden. Dan maar even naar de foodcourt voor een lunch, een 'stukje' pizza. Heerlijk, en gaf ons gelijk nog even gelegenheid om verder te kijken... Uiteindelijk vonden we hem in een andere winkel. Zelfde concept, andere naam. Kijk, we komen er wel! Even contact gezocht met het thuisfront over het type en missie geslaagd. En nu dan? Stukje wandelen, het was nog te vroeg om in te checken. Het voelt wel ongemakkelijk, wandelen in SLC. Heel veel gelovige mensen, erg mooi aangekleed allemaal ook.
Uiteindelijk kwamen we bij een gigantische kerk, waar een trouwerij aan de gang was. Oh, nog een. En nog een. 6 bruidsparen gezien in een straal van 100m. Lopende band werk hier zeg! Maar wat zagen ze er schitterend uit, en de omgeving was ook erg indrukwekkend. Je zou er bijna zelf van gaan trouwen. Enige was dat ik me best wat underdressed voelde met mijn korte broek en shirt.
We hebben de auto weer teruggevonden, was eigenlijk makkelijker dan gedacht. We hoefden niet eens parkeergeld te betalen ook! Dat was een mooie meevaller. We kwamen iets eerder aan bij het hotel maar waren van harte welkom. De kamer is prima, goed bed en een bank waar je lekker in kunt hangen terwijl je naar buiten loert.
We hebben nog een opdracht meegekregen en wilden die bij de Dollar Tree gaan zoeken. 20 minuutjes wandelen is wel te doen normaal maar met 30 graden is dat toch even anders. Anyway, Dollar Tree had het niet dus toch maar in de auto en bij de Walmart kijken. Wat een avontuur meteen al weer!
Boodschapjes gehaald bij Walmart, ook maar wat blikjes Mountain Dew gehaald. Ik kende het niet maar het smaakt prima!
Ook even wat te eten gehaald, op de kamer opgegeten en dat was weer een dag.
Het begint donker te worden, het regent ook en dat geeft toch wel een mooi beeld van het stukje stad dat we uit ons hotelraam kunnen zien.
Morgenochtend kijken of we de kwalificatie van de F1 kunnen zien hier. De race op zondag zal via Grand Prix Radio moeten want dan hebben we onze laatste lange reisdag naar Springdale voor Zion NP. Helaas geen tijd om voor de buis te zitten dan!

Overnachting:
Hyatt House Salt Lake City Downtown
140 South 300 West, Salt Lake City, UT 84101

Weertype: Zonnig, rond 30°C
Aantal gereden mijlen: 323

Wat weer een prachtig verslag.

Joke 2019-07-27 21:45:30

Weer zo'n leuk verslag. En super dat het gelukt is met de boodschapjes ;)