Dag 2: Las Vegas - Zion NP

Verenigde Staten, Las Vegas

En dan begint vandaag onze roadtrip echt. We're leaving Las Vegas en gaan onderweg naar Zion NP. Onderweg maken we een tussenstop in Valley of Fire State Park.
We hebben 2 nachten geboekt in de Bumbleberry Inn in Springdale. Er rijden (gratis) shuttlebussen naar en van het park, die stoppen ook voor de deur van de Bumbleberry Inn.

Gisteravond lagen we op tijd in bed. Gaar van een lange reisdag, ik heb nu wat meer begrip voor de mensen die voor een rechtstreekse vlucht naar bijv. Los Angeles of San Francisco kiezen. Echt veel prettiger, al is het maar omdat je het hele stuk in een groot vliegtuig zit.
Ondanks dat we zo moe waren zijn we toch wel een paar keer wakker geweest. Rond 5.30 zijn we de koffers maar een beetje gaan reorganiseren zodat we niet elke keer alles mee hoeven te slepen. Daar hadden we dus gisteravond geen energie meer voor.
Hierna even douchen, ontbijten en de auto omwisselen. Dat duurde toch wel wat langer dan we gehoopt hadden. Ze hadden geen auto staan in onze klasse, er was er net wel eentje binnengebracht maar die moest nog schoongemaakt worden. Het was een Ford Edge, van binnen een stuk kleiner en daar baal ik toch wel een beetje van. Die Dodge was echt compleet en behoorlijk luxer dan de Ford.
Pas rond 9 uur reden we bij de autoverhuur weg, richting supermarkt.
Hier toch wel ruim 1,5 uur rondgelopen en de meeste zaken wel kunnen vinden. Omdat we zo laat uit Las Vegas vertrokken, en omdat het zo warm is (45°C) hebben we besloten om nu niet naar Valley of Fire te gaan maar meteen door te rijden naar Springdale.

De rest van de dag hebben we niets meer gedaan. Beetje slapen, beetje mensen kijken. Wel grappig dat je zo ver van huis bent en dan veel Nederlanders ziet en hoort...
Morgen het park maar bekijken.

Ons verblijf voor de komende 2 nachten:
Bumbleberry Inn
97 Bumbleberry Ln, Springdale, UT 84767

Weertype: Zonnig en heet
Aantal gereden mijl: 178

Ben wel benieuwd wat de brandstof daar nu kost en of je nog steeds voor 10 dollar je tank vol hebt.