Dag 20: Moab

Verenigde Staten, Moab

We zijn klaar in Moab. We hebben gedaan wat we wilden doen en zijn klaar om door te reizen.
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Rond 9 uur gingen we ontbijten en na het ontbijt zijn we een stukje gaan wandelen. Omdat we niets gepland hadden vandaag en we toch een beetje aan onze stappen willen komen zijn we het dorp maar in gegaan. Beetje winkels kijken, even een Sprite halen bij de plaatselijke McD om weer een beetje af te koelen en toen weer terug. Ondanks dat we niet heel laat waren was het gewoon al warm. Prima, maar dit hadden we ook met de auto kunnen doen! Airco, lekker. Stappen is belangrijk, we willen niet moddervet uit dit land terugkeren namelijk.
Toen we terug waren hebben we wat huishoudelijke dingen gedaan: was gedraaid, vuilnis uit de auto en de kamer even in de afvalbak. En weer op rust tot de was klaar was. Daarna de was in de droger en weer op rust tot de was klaar was.
Rond een uur of 2 kregen we wel trek en zijn we even een burger gaan halen bij de plaatselijke brouwerij. Mooi pand, prima burgers en ongetwijfeld ook prima bier. Helaas drinken we dat niet dus dat zal altijd een vraag blijven.
Nu kwamen die stappen van vanmorgen wel weer van pas. Maar potverdrie, wat een lekkere burger.
De rest van de middag zijn we weer op rust gegaan. Het valt ook allemaal niet mee.
Voor vanavond hadden we de Moab Dinner Cruise geboekt. We moesten ons om 19.00u melden, daarna gingen we eten (buffet) en daarna varen over de Colorado rivier in een platte boot. Onze host Dee (van How Dee) deed het erg leuk. Hij vertelde wat dingen die we langs de rivier zagen en tegen de tijd dat het donker werd nam een bandje het over. Langs de oever reed een auto mee met enorme lampen, die bescheen de rotsen waardoor er een bepaalde sfeer was. Het bandje vertelde over het ontstaan van de omgeving en hoe het de eerste kolonisten verging die zich in dit gebied wilden settelen. De indianen die hier woonden waren er niet echt van gediend.
Het was een prima avond zo. Ok, het verhaal was een beetje mwa, maar ik heb in mijn leven nog nooit zoveel sterren gezien toen ze die lichten een tijdje uit lieten. Fantastisch.
Al met al een enorm mooie avond gehad zo. Mooie afsluiting van ons verblijf hier.
Morgen gaan we een stuk langs de oever van de rivier waar we vanavond overheen gevaren hebben (over de UT128) en dan op naar Glenwood Springs. Als de tijd het toelaat wil ik nog even kijken bij het Colorado National Monument. Althans, daar wil ik doorheen rijden.
Nu maar slapen, het is er een mooie tijd voor.

Overnachting:
Adventure Inn
512 N Main St, Moab, UT 84532

Weertype: Weinig anders dan de laatste dagen. Heerlijk.
Aantal gereden mijlen: 8

Mooie dag toch zo? Geniet nog steeds mee hoor :-). Veel plezier jullie laatste dagen.