Dag 7: Yellowstone

Verenigde Staten, Old Faithful

Ik durf al bijna niet meer op te schrijven wat we vandaag allemaal gezien hebben. Yellowstone is echt fantastisch.
Vanmorgen wilden we op tijd rijden om vroeg bij de Grand Prismatic Spring te zijn. Alleen was het best fris vanmorgen. Zo fris zelfs dat onze auto zelfstandig de stoelverwarming aan deed, elke keer dat we weer instapten. Overdrijven is ook een vak, meneer GMC.
Anyway, als het wat kouder is dan komt er meer damp van een warme bron af. Soms zo veel damp dat je de bron niet eens meer kunt zien. En dat is wat we nu niet wilden riskeren. Dus hoppa, schema weer om en de rechterkant van het park op de lijst voor vandaag. De onderste helft hadden we gisteren al gedaan dus wilden we naar de Grand Canyon of the Yellowstone, met bijbehorende watervallen, dieren en Chinezen. Oh, wacht, die wilden we juist voor zijn. Dus gas op de lolly. 45 mijl per uur, cruisecontrol er op en sturen. Meneer Gypsy erbij, hij viel wat in herhaling maar dat was prima.
Eerst even bij een waterval gekeken. Mega indrukwekkend en super rustig. Toen naar Inspiration Point. Kak, bus. Kak, Chinezen. Nee, geen poepChinezen maar het waren er wel veel. Dus toch maar tussen de selfiesticks door een foto gemaakt en weer weg. Op de terugweg konden we lastig langs verkeer. En je weet wat het betekent als er heel veel auto's en mensen langs de weg staan: wildlife! En dit keer overtrof het onze verwachtingen... Een zwarte beer! Ik met een noodgang de auto aan de kant, wij er uit en foto's maken en een filmpje. Maar bovenal genieten van de pure vorm van de natuur. Wat een fantastisch gezicht zeg. Toen we even later weer doorreden hadden we beiden het kippenvel op ons lijf. Zo vreselijk blij dat we een zwarte beer gezien hadden.
Tja, en dan valt de rest tegen. De bizons, de bevers, de herten, de roofvogels, het nest met jonge roofvogels hoog boven het watergeweld... Want een beer is de bom. Nou ja, ik overdrijf iets. De rest was ook mooi. Maar... onderweg naar onze lunchplek stonden er weer onwijs veel auto's. En weer een zwarte beer! Hoe dan! Hoeveel kunnen we nog aan vandaag!? Overigens vonden we het te riskant om ook onze auto te parkeren voor een foto dus reden we heeeeel langzaam voorbij en konden we mooi naar hem kijken. Schitterend.
Daarna dus lunchen in Gardiner. Zowaar weer even internet dus met een noodgang de essentiële dingen bekeken en daarna weer over tot de orde van de dag. Natuur dus.
En wat voor natuur. Het is super dat we hier nog 2 dagen kunnen rondrijden en genieten van alle mooie dingen om ons heen.
En die Chinezen, daar kijken we wel omheen. Het mooie aan Chinezen is dat die gasten alleen maar met zichzelf bezig zijn, en ook niet opletten waar ze lopen. Ik ga niet opzij dus als ze dan in mijn persoonlijke ruimte komen dan laat ik dat even weten.
Overigens is dit het laatste wat ik over Chinezen schrijf hoor. Ten eerste vervuilt het onze blog en ten tweede vindt Linda dat niet zo fijn.
You made your point, move on.
En nu zitten we in Cooke City. We zijn door de Lamar Valley gereden waar enorme kuddes met bizons waren. Fantastisch.
Eenmaal in ons hotel kregen we de sleutel (pasje) van onze kamer. 3e etage, geen lift. Wij naar boven, pasje werkt niet. Ok, ga ik wel even melden. De dame wat geïrriteerd een nieuw pasje gemaakt. Weer niet. Dus maar weer naar beneden. Toen zat er een andere dame, deze maar gevraagd en weer nieuw pasje gemaakt. Nope, echt niet. Zij mee, hoe kan dit nou weer. Nee, inderdaad. Het werkt niet. Zij de master master sleutel halen. Maar dat helpt wel om de kamer in te gaan maar als je er dan weer uit wil en terug maar binnen dan wordt dat hem niet. Lang verhaal, we zitten nu in 101. Naast de receptie, naast de wasmachine, dichtbij de ijsblokjesautomaat en met een extra deur voor onze rolstoel. Oh.
Nee, prima zo hoor. Uitzicht op straat, best bedrijvig nog zo'n dorpje. Nog snel even de mijlenstand bekeken en toen was het gedaan met de rust. Stortbui, niet normaal meer. Bijzonder hoe snel dat kan gaan hier. Nu dus nog even chillen op de kamer en dan slapen. Morgenochtend weer vroeg op pad, de Lamar Valley is een geweldige plek om wildlife te spotten, zeker vroeg in de ochtend.
Wij gaan nog even genieten van onze indrukken van vandaag!

Overnachting:
Super 8 by Wyndham
303 East Main Street Cooke City, MT 59020

Weertype: Hele dag zon, heerlijk warm. Nu, avond, wolkbreuk!
Aantal gereden mijlen: 163

Hahaha, van mij mag je best over Chinezen schrijven hoor. Ik vind het juist leuk om te lezen over andere culturen en gewoontes. Bijzonder!

Ellen 2019-07-24 08:19:30

We genieten van de reis verslagen. Voorlopig geen Chinees eten voor jullie 😅

Joke 2019-07-24 09:37:27

Bij de volgende keer in Wijster hoef jij dus géén Chinees meer.....