Dag 19: Moab

Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen vroeg de wekker gezet om de Grand Prix van Hongarije te kijken. Nee, geen bijzonderheden verder hoor. Tv deed het, Max 2e en verder een prima, spannende race gezien. Leuk, en blij dat ik dat net als vorige week met het commentaar van de mannen en dames van Sky heb mogen bekijken.
Even na 9 uur liepen we naar de receptie om te ontbijten. Er zaten nog een paar mensen en ik hoorde er 2 Nederlands praten. Goedemorgen! Leuke mensen, onder het eten even met zitten kletsen. Ria en Peter uit Mijdrecht. Hij oorspronkelijk uit Schagen en zij uit Sint Maartensvlotbrug. Dus...
Ze hebben net als wij de 17e het vliegtuig naar Amerika genomen, alleen vliegen zij naar en vanaf Salt Lake City en wij dus vanaf Denver. Leuk om de mooie verhalen en tips te horen. Ik denk dat we nog wel een uur hadden kunnen kletsen maar wij wilden naar Arches en zij wilden hun spullen inladen om naar hun volgende stopplaats te gaan. Zij vliegen ook woensdag naar huis.
We kregen nog wel een toegangsbewijs voor Dead Horse Point State Park van ze. De toegang is 20 dollar en daarna mag je 3 dagen het park in. Nu stelt dat park niet veel voor, we vonden allemaal dat 20 dollar wel veel geld was (normaal is 10 dollar voor een State Park). Ik bood nog aan om ze er iets voor te geven maar dat wilden ze niet. Nou ja, bedankt Ria en Peter! Goede reis nog verder en geniet van alle mooie momenten!
Nadat we voldoende water meegepakt hadden zijn we richting Arches gereden. De naam zegt het al, een park met veel natuurlijke bogen. Het gaat wat ver om uit te leggen hoe die bogen gevormd worden maar het komt er in het kort op neer dat de binnenkant van de boog van minder hard materiaal was en dat dat dus door allerlei omstandigheden afbrokkelde. Bogen in alle vormen kom je op veel plekken tegen maar in dit specifieke park staan er meer dan 2000, met een aantal populaire. En dan zijn we er. Zondag, Arches, populair, druk. Prima, druk kennen we van Yellowstone en Zion. Met dat verschil dat het daar iets minder warm was, de parken ons meer aanspraken en we het na een paar bogen wel gezien hadden. Cultuurbarbaren! Natuurbarbaren wellicht! We weten het niet. Dit vonden we het minste park dat we bezocht hebben. Anti climax? Denk het niet hoor, we hebben veel mooie dingen gezien. Maar om nu 3 uur te wandelen naar Delicate Arch vonden we beiden niet nodig.
Linda had het ook warm, dus op enig moment is zij in de auto blijven zitten terwijl ik 'even snel' wat foto's zou maken. In dit geval bij Fiery Furnace. Met het juiste zonlicht, zeker laat in de middag, lijkt het net of die rotsen in brand staan.
Anyway, om daartussen te mogen wandelen moest je vooraf een vergunning halen. Voor het uitkijkpunt waar ik stond was dat niet nodig. Ik zag iemand beneden lopen (dacht dat er ook een Ranger mee moest maar blijkbaar niet) en ik stond een beetje met mijn hoofd te schudden. Een mevrouw zei tegen me dat regels er niet voor iedereen zijn. Inderdaad. Ze vroeg me waar ik vandaan kom. Holland. Oh, my husband is also from Holland. In Michigan! His great great grandparents moved here from Friesland! Ok, wat leuk zeg! We hebben een mooi gesprek gehad en op een bepaald moment vroeg ze of ik alleen was. Oeps, Linda wacht in de auto en het was vast al behoorlijk warm. Ik heb gevraagd of ik een foto van ze mocht maken zodat ik kon zeggen dat ik met hun in gesprek was. De mensen achter me moesten wel lachen dat ik de tijd vergeten was.
Uiteindelijk zijn ze even meegelopen en heeft ze persoonlijk excuses gemaakt aan Linda dat het zo lang duurde voor ik terug was. Ze was net een week met pensioen en rijden rond in een campertje met 4 bedden, 4 tv's en zelfs een elektrische haard. Dus... Oh, en 2 teckels. Grappig.
We waren het wel zat dus zijn we teruggereden naar Moab en hebben we even wat te lunchen gehaald. Het was tenslotte al 3 uur.
Vanavond zijn we het kaartje voor Dead Horse Point State Park maar even gaan verzilveren. Het uitkijkpunt is fantastisch bij zonsondergang. Jep. Moet het niet zwaar bewolkt zijn en regenen, haha. Het was evengoed mooi maar we kregen nogmaals de bevestiging dat 20 dollar echt veel te veel is.
Nu weer op rust. Morgen beetje uitslapen en we hebben alleen morgenavond iets op de agenda staan. De rest van de dag zijn we vrij. Ook weleens lekker, we gaan even Moab verkennen denk ik.