Dag 15: San Francisco - Oakland

Verenigde Staten, San Francisco

We laten vandaag San Francisco achter en rijden door naar Oakland. Daar gaan we vanavond in het Oakland Coliseum naar een MLB (honkbal) wedstrijd tussen Oakland Athletics en LA Dodgers. Hiervoor hebben we een nachtje San Francisco omgeboekt naar Oakland. Handiger met parkeren, handiger qua reistijd en als bijkomend voordeel ook nog iets goedkoper per nacht. Marc wilde graag een wedstrijd van de Dodgers zien, ik wilde erg graag naar het Oakland Coliseum dus dit zijn dan de beruchte 2 vliegen in 1 klap.
Terug maar even zien of we een Uber kunnen scoren, "nadeel" van dit hotel is namelijk dat het in een industriegebied ligt en ze afraden om 's avonds laat nog op straat te zijn.

Mooie dag gehad vandaag. Vanmorgen rustig aan gedaan, rond 10.15u reden we richting Oakland. Qua ligging absoluut top, maar qua geluid een stukje minder. Lombard Street is echt een drukke straat, zelfs 's nachts, en dat merk je dus in de herrie. Het heeft ons niet echt gestoord, wel af en toe wakker geschrokken maar verder prima. San Francisco heeft ons meer bekoord dan LA, qua stad is dit wel prima. Voor een eventuele volgende keer zullen we sneller een Uber pakken denk ik.
Omdat we erg vroeg waren zijn we nog even wezen wandelen in Redwood Park. Hier staan hele hoge Redwood bomen, maar buiten dat is het gewoon een mooi stukje natuur.
Hierna de In-N-out Burger geprobeerd. Burger prima, patat niet. Dat was het wel. Niet voor herhaling vatbaar, of het moet alleen de burger zijn.
Na de lunch nog even snel wat boodschappen gehaald, ook voor de wedstrijd van vanavond. In het stadion is alles veel duurder dus kun je dat maar beter meenemen.
De wedstrijd was tof. Het hele gebeuren er omheen is tof. Mensen die complete barbecues meenemen en op de parkeerplaats met de hele familie gaan zitten barbecueën. Of gewoon ander eten mee.
Tof om mee te maken. Uiteindelijk wonnen de Dodgers met 4-2 van de Athletics, dus voor de Dodgers fans was dat tof. Er waren overigens meer Dodgers fans dan die van de Athletics.
Er gaat volgens mij enorm veel geld in om, in dat baseball. Zoveel wedstrijden per jaar, kaartjes zijn niet heel goedkoop, dan nog eten en drinken (9 dollar voor een biertje!)...
Anyhow, we zijn gewoon heen en weer terug gelopen, dat was prima te doen. Konden we gelijk weer wat opwarmen.
Nu slapen, morgen de rit naar Bridgeport. De Tioga Pass (120) is weer open dus die gaan we rijden.