Dag 3: Estes Park (Rocky Mountain National Park)

Verenigde Staten, Estes Park

Vanmorgen stond de wandeling naar Emerald Lake op het programma. Een wandeling met een hoogteverschil van 184 meter en enorm populair in Rocky Mountain National Park.
Mede daarom wilden we vroeg starten dus zaten we rond 6.15u aan het ontbijt. Ontbijt in Amerika is vrijwel overal hetzelfde: scrambled eggs, soms nog met worstjes, muffins, toast, soms wafels, en yoghurtjes in allerlei smaken. We beginnen er steeds meer aan te wennen. Nou ja, ik dan, want Linda krijgt 's morgens amper wat naar binnen.
Om 6.45u zaten we in de auto onderweg naar het startpunt van de hike: de parkeerplaats bij Bear Lake. Een rit van 25 minuutjes ongeveer. Onderweg besloot ik bij een bocht van de linker naar de rechter rijbaan te gaan maar ik had de dame in de Jeep even niet gezien. Een toeter, een hand omhoog, sorry. En bedankt dat je me hebt ontweken.
Wakker dus meteen!
Eenmaal boven bij de parkeerplaats liepen we naar het startpunt. Niet normaal druk, de hele parkeerplaats stond al vol! Mega. En dat om 7.10u! Bij het lopen merkten we al snel dat we hoog zaten. Snel buiten adem, zware benen... Dat kon nog wat worden dus. En dat werd het ook. Toch maar regelmatig stoppen, zogenaamd om van het uitzicht te genieten of om even wat te drinken. Gelukkig waren wij lang niet de enigen dus dat scheelde wel.
De uitzichten waren echt fenomenaal. Grote rotspartijen met bomen, hoe kunnen ze daar groeien, en een waterstroom als achtergrondgeluid. Hier en daar kwamen we nog sneeuw tegen, best grappig in juli.
De wandeling ging verder voorspoedig. We kwamen al snel mensen tegen die weer naar beneden kwamen, die hadden het einddoel al bereikt. We bleven vriendelijk goedemorgen zeggen, want dat was het tenslotte wel ondanks de inspanning.
Emerald Lake stelde niet teleur. Wat een mooie plek. Wel harde wind maar absoluut een plaatje en erg leuk om daar te zitten en alles in je op te nemen.
Helaas liep op de een of andere manier mijn telefoon vast, deed helemaal niks meer. Damn, dat komt best slecht uit zeg maar.
Ik heb hem onderweg naar beneden maar even gelaten zo, kon er toch even niks mee. Later deed hij het weer, wellicht te warm geworden of zo. Helaas heeft hij wat gemaakte foto's en filmpjes niet opgeslagen.
Maar goed, gelukkig heeft Linda ook foto's gemaakt.
Onderweg naar beneden bleven we goedemorgen zeggen maar op de een of andere manier waren er maar weinig mensen die iets terug zeiden. Merkwaardig, hoe zou dat nou komen? De temperatuur was behoorlijk opgelopen al, het was hooidruk naar boven toe dus ik snap best dat de mensen niet heel vrolijk waren.
Uiteindelijk hadden we rond 9.15u al meer dan 10.000 stappen. Niet verkeerd!
En dat was het. De rest van de dag hebben we niks meer gedaan. Heerlijk op en rond onze hotelkamer gebleven en toch nog even wat geslapen. Het is tenslotte vakantie!
De dag afgesloten met een pizza van de buurman. Best pizza in town. Inderdaad niet slecht. Helaas geen foto van want toestel deed weer niet wat ik wilde.
Nu op bed, lekker slapen zo.
Morgen weer op tijd op voor een lange reisdag.
Even tanken, boodschapjes doen en dan via de Trail Ridge Road naar ons volgende verblijf. Ik hoop op spectaculaire beelden...

Overnachting:
Murphy's Resort
1650 Big Thompson Avenue, Estes Park, CO 80517

Weertype: warm, 34 graden
Aantal gereden mijlen: 31

Echt grappig hoe jij dat alles kan verwoorden het lijkt wel een hoofdstuk uit een boek haha echt leuk en veel te kort haha

Michel 2019-07-20 07:43:13

Precies Michel! Die Raymond moet een boek schrijven. Dat kan hij best :-)

Ellen 2019-07-20 07:52:28

Mooi om te lezen 😎 fijne vakantie .

Pascal 2019-07-20 09:21:40

En mooie foto’s😁

Pascal 2019-07-20 09:22:36

Wauw, wat een mooie natuur daar.

Joke 2019-07-20 10:48:39

Gewoon straks het hele avontuur in boekvorm laten afdrukken. Is leuk gecombineerd met foto's om later terug te lezen.