Dag 11: Los Angeles - Santa Maria

Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag staat een bezoek aan Malibu Creek State Park op het programma.
Hier is de serie M.A.S.H. opgenomen en er staan nog wat decordingetjes. Van daar reizen we door naar Santa Maria.

Grappig dat je toch een beetje aan de warmte kan wennen, of eigenlijk dat je het zelfs weer fris vindt wanneer het 22°C is, zoals nu in Santa Maria.
Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker. Of het nu komt door de warmte of dat ik bezig ben met de dag die komen gaat, ik weet het niet. Voor vannacht maar eens een pilletje gebruiken om te slapen, misschien dat ik dan de 7 uur slaap eens haal. Vannacht was weer warm, we hadden wel het raam open en de fan stond aan maar we hebben toch nog maar even de airco aangezet. Jammer is dat dat ding erg veel herrie maakte dus niet echt fijn als je wil slapen. Rond 7.00u was het wel weer goed en zijn we alvast maar begonnen met het inpakken van onze spullen. Dat is dus wel een voordeel van 2 nachten op 1 plek: je hoeft niet elke keer alles in te pakken.
We hadden afgesproken dat we om 8.00u bij onze hosts zouden zijn om te ontbijten. Gisteren had ze al beloofd dat we scrambled eggs en sausages zouden krijgen, en cinnamonrolls. Beetje meloen erbij... Prima ontbijt. Ik plaagde haar steeds een beetje met haar world famous breakfast maar toen haar man zei dat ze vandaag met een interview in Time Money Magazine stonden zei ik dat het niet lang meer zou duren voor een verblijf bij hun onbetaalbaar zou worden. Moesten ze om lachen. Het is een fijn stel mensen, ze hebben het goed voor elkaar. Het mooie is dat ze zo gewoon blijven, dat doen ze goed.
Na het ontbijt hebben we afscheid genomen en zijn we onderweg gegaan naar Malibu Creek State Park. Niet heel lang rijden maar als ze op de snelweg op elkaar klappen dan komt er zomaar een zooi tijd bij. Gelukkig alleen materiële schade maar we stonden toch even stil.
Het was warm in het park, de hike naar de M.A.S.H. site was ongeveer een uur (enkele reis) en het was dik boven de 30°C. Was dus even afzien. Het was wel leuk om daar even te zijn, als je niks met M.A.S.H. hebt dan had je er waarschijnlijk geen moer aangevonden maar voor ons was het wel leuk. Op de terugweg kwamen we erg veel mensen tegen die ook die kant op gingen, dik 50 totaal dus we waren blij dat wij er alleen waren.
De terugtocht viel wat tegen door de hitte maar als er dan een koud flesje drinken op je staat te wachten in de koelbox dan maakt dat weer een hoop goed.
Hierop de 101 richting het noorden gepakt en ongeveer een uur vertraging gehad door files. Wat een verkeer, ook hier weer een aanrijding maar ook nu weer alleen materiële schade. Wat wel grappig was: overal langs de weg staan borden dat je een boete van 1000 dollar krijgt als je afval in de natuur gooit maar we reden achter een vrachtwagen met een open container en wat die er allemaal uitgooide... Papier, plastic zakken, niet normaal. Was hilarisch maar met het oog op de vervuiling natuurlijk wel zorgwekkend.
Even na 15.00u reden we het terrein op van ons hotel, en zoals gezegd was de temperatuur wel even wennen. We gaan nog noordelijker dus we houden er rekening mee dat er nog wel wat graadjes af zullen gaan. Lange broekenweer!
Nu weer even een wasserette opgezocht. Blijft bijzonder dat ze er hier zoveel hebben. Erg makkelijk hoor maar thuis zo'n machine is toch fijner.
We hebben gegeten bij Deltaco, prima burrito's hebben ze daar.
Nu lekker op de hotelkamer, beetje lezen, liggen en een stukje verslag schrijven 😁
We hoeven niet heel lang te rijden morgen, en we kunnen pas vanaf 16.00u inchecken in onze Airbnb dus we doen morgenochtend lekker rustig aan. Ontbijt om een uur of 9 en daarna rustig de hort weer op.

Ons verblijf voor deze nacht: