Weer thuis!

Nederland, Hoorn

De afgelopen weken zijn best snel gegaan. We hebben er een jaar naartoe geleefd, na onze vorige vakantie was het al snel duidelijk dat we nog wel een keertje heen wilden.
Ik wil in deze post nog even terugblikken op onze reis. Wat was mooi, goed. En wat niet, wat hadden we eventueel anders kunnen doen?

Beginnen bij het begin: de voorbereiding. Doordat Linda ook actief meedeed met het samenstellen van de route en de bijbehorende bezienswaardigheden werd het echt onze reis. Vorig jaar was ik degene die het bedacht had, met af en toe input van de anderen. Ook prima, maar anders.

Auto: Vorig jaar hadden we een mispeer de eerste week met een kleiner model omdat ze geen andere hadden. Dat hebben ze gecompenseerd met een voucher die we dit jaar weer konden gebruiken. De GMC Acadia was een prima auto, helaas geen navi er in maar verder reed hij uitstekend.

Hotels: Het bed in de Old Faithful Lodge cabin was smal, een double bed. Dat zijn we niet meer gewend. Het hotel in Cooke City was dan wel onderdeel van de Wyndham familie maar het sprong er niet echt uit qua uitstraling. Bed was wel goed en de kamer was schoon, dat scheelt.
Bryce Vistas had ook een smal bed, dat was ook wat lastig.

Eten: We hebben geprobeerd gevarieerd te eten. Op sommige plekken was dat bijna niet te doen, zoals de Sunlit Oasis in Notom. Die lag 3 kwartier rijden van het dichtstbijzijnde restaurant. Dat wisten we maar dan wordt het lastig rekening houden met wat je eet. Wel pareltjes gezien, zoals de diner in Salt Lake City waar we geluncht hebben en de diner in Glenwood Springs. Maar we hebben dus ook plekken gehad die niet echt uitnodigde om te komen eten, zoals in Cooke City.

Parken: De parken die we op onze lijst hadden staan waren stuk voor stuk parels met hun eigen karakter. Rocky Mountains met de bergen en de wandelingen, Grand Teton met de vele verschillende plekjes om supermooie foto's te maken. Yellowstone is natuurlijk de bekendste en absoluut een schitterend park met in elke hoek een ander beeld. Zion en Bryce kenden we nog van vorig jaar maar dat blijven mooie parken om te bezoeken. Capitol Reef heeft ons positief verrast. Wat een mooi park met schitterende taferelen, achter elke bocht komt weer wat moois tevoorschijn. Canyonlands is ook fantastisch, terwijl Arches ons een stuk minder kon bekoren.
Colorado National Monument is pas op het laatst aan onze kalender toegevoegd maar wat was dat een mooie rit. Dead Horse Point State Park was voor ons de toegangsprijs niet waard. Gelukkig hadden we een toegangsbewijs gekregen maar deze missen had ik niet erg gevonden.

Vluchten: We hebben dit jaar iets meer betaald voor extra beenruimte (Comfort Plus van Delta). Dat daar priority boarding bij zat was een plus maar niet meer dan dat. Die beenruimte was geweldig en het extra bedrag meer dan waard (vonden wij dan).

Positief: Brandstofprijzen, grote auto's, mega vrachtwagencombi's, grote parkeerplaatsen. Grote winkels zoals Walmart zijn altijd een feestje om te bezoeken.

Negatief: Drukte op de wegen, onnodig links rijden, Chinezen (met name in de parken), altijd maar dat tippen bij het eten...

Het was mooi om met z'n tweeën op vakantie te gaan. De laatste keer dat we samen 3 weken op vakantie zijn geweest was 25 jaar geleden.
De mannen waren thuis, hebben dat goed gedaan en is ook wel weer een andere fase in ons leven. Op momenten hadden we ze er graag bij gehad maar op andere momenten was het goed van niet, bijvoorbeeld vanwege de wandeling of de plaats die we bezochten. Of gewoon het soort eten :-)

Voorlopig was dit onze laatste Amerika-reis. We gaan even onze focus verleggen en weer even sparen. Want het zijn supermooie reizen maar het kost genoeg.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het meelezen en meeleven. Deze blog is primair voor onszelf, om gewoon weer eens terug te lezen wat we ook weer allemaal beleefd hadden. Het is mooi dat anderen ook mee kunnen lezen, ook de reacties onder onze berichten waren leuk!

Wie weet winnen we binnenkort de loterij, dan gaan we deze blog weer snel in ere herstellen. Tot die tijd gaat er een doek overheen tegen het stof ;-)

Raymond en Linda

Het was erg leuk om elke dag mee te lezen. Misschien kunnen jullie toch overwegen om het in een boek(je)-vorm te laten bedrukken inclusief de foto's. Ik duim met jullie mee voor de loterij ! Groetjes uit Chaam!

Emile 2019-08-10 14:31:25

Het was iedere keer weer een feestje om jullie blog te lezen. Ook al ga ik dit jaar zelf niet...ik was toch een beetje op vakantie. Ooit hoop ik weer die kant op te gaan en met jullie blog/tips in mijn achterhoofd....kan het alleen maar een mooie reis zijn. Ik koop nog maar even een staatslot.....je moet het lot ook wel eens tarten toch ;) GroetjesS

Sandra 2019-08-10 15:03:29

wind mee ! Welkom terug! leuk om de blog te lezen. wens je de loterij toe . succes met de jetlag

Patrick 2019-08-10 16:22:47

Ik vond het superleuk om op deze manier jullie reis te kunnen volgen!

Ellen 2019-08-10 21:12:12

Het was een fantastisch avontuur om mee te lezen. Zeker ook lekker in de voorpret voor mijn eigen reis die kant op!

wolkenjas.in.usa 2019-08-11 22:37:00

Ik duim mee voor de loterij hoor!