Dag 14: Zion NP - Bryce Canyon NP

Verenigde Staten, Springdale

Tja, en dan moet je alweer door. Als ik een beetje terugdenk aan vorig jaar waar we vaak 1 nacht op een locatie zaten dan was dat voor toen prima maar voor nu zouden we dat toch te gehaast vinden. Hoewel, vorig jaar hadden we ook wel momenten dat we er graag nog een nachtje langer hadden kunnen blijven. Het is wat het is. Een reis plannen is mooi, gaat veel tijd en voorpret in zitten en achteraf weet je of het goed geweest is.
Nu hebben we ook wel af en toe het idee dat we ergens wat langer of juist korter hadden willen blijven.
Of eigenlijk: we hebben niet het idee dat we ergens te kort geweest zijn. En te lang, tja. Een relaxdag is ook prettig, het is tenslotte vakantie. Vandaag is een dag die dus wat anders gelopen is dan we vooraf gepland hadden. En morgen dan dus ook.
Vanmorgen zijn we op tijd wakker geworden. Linda maakte me wakker omdat het 6.45u was, alleen was het 5.45u. Niet erg, beetje luieren nog en de koffers ordenen en klaarzetten. Daarna op tijd ontbijten en weg. Gisteren hadden we onze Duitse buren al gedag gezegd, wellicht hadden we ze nog getroffen bij het ontbijt maar niet dus. Zij reizen 6 weken door Amerika, ze zijn op huwelijksreis. Hoe mooi is dat!
Wij hebben vanmorgen de Canyon Overlook Trail gedaan. Pittig klimmetje met bijzondere passages en absoluut de moeite waard. Wat een geweldig uitzicht over de canyon. Super. Het was wel al vrij snel warm en dat merk je wel. Op de heenweg konden we lekker rustig lopen, op de terugweg werden we een beetje opgejaagd door mensen uit Azië. Of het Japannners of Chinezen waren laat ik in het midden. Linda liet zich in ieder geval niet opjagen dus ze moesten maar even wachten. Wel weer wat Nederlanders gezien. Een dame riep goedemorgen. Ok. Hoi. Ja, je herkent ze zo vertelde ze nog in het voorbijgaan. Ok, zijn wij zo stereotype dan? Ook nog een bruidspaar gefeliciteerd die de weg omhoog maakten. Leuk, maar lastig in een trouwjurk hoor!
Daarna door naar Bryce Canyon. Het plan was om morgen de Queens Garden Trail te doen in combinatie met de Navajo Loop. Een mooie tocht waar je echt dicht langs de hoodoos loopt. Even langs het visitorcenter om wat info te halen en toen werd ons wel geadviseerd om die wandeling vandaag al te doen vanwege het slechte weer wat morgen verwacht wordt. Oh, en dan zou ik hem wel zsm doen want rond 15.00u verwachten we ook regen. Dus! Eerst maar snel even wat eten scoren om daarna de auto te parkeren bij Sunrise Point. Water in de rugzak en lopen! Je gaat dus eerst een mega eind naar beneden via een slingerroute en dan loop je tussen de hoodoos. Een dreigende wolkenlucht maar het was nog droog! Shit, pet vergeten. Nou ja, gokken op geen regen en geen zon, dan heb ik die pet niet nodig.
Een ding wil ik alvast al wel kwijt. Het was net of we in Nederland liepen. Afgezien van de omgeving dan, maar overal Nederlanders en Duitsers. Af en toe een verdwaalde Fransoos of Amerikaan maar verder... Zoveel zijn we er nog niet eerder in het wild tegengekomen in de VS.
Het was een gave wandeling. Voor Linda en haar knieën wat minder, vooral naar beneden en weer omhoog was waardeloos. We hadden al wel een tip gekregen van iemand: neem onderweg naar boven uitgebreid de tijd om foto's te maken. Kun je gelijk uitrusten is het idee erachter ;-)
De klim omhoog was de moeite waard, fantastische omgeving hoor.
Eenmaal boven voelden we de eerste druppels, bij het tanken ging het goed los. Voor ons het moment om even een sms te sturen met de vraag of het mogelijk is om wat eerder in te checken bij ons verblijf vanwege het slechte weer. Natuurlijk, van harte welkom!
Kijk, dat zijn berichten.
Het appartement waar we zitten is super. We hebben de hele benedenverdieping van een huis tot onze beschikking. Huiskamer, slaapkamer, badkamer en wasruimte. De was is nu dus ook weer gedaan, top.
We zijn vriendelijk ontvangen door Jennifer, zij verhuurt dit samen met haar man. Doen ze goed!
Even wat Netflix dingen bekeken en daarna even voor ontbijtspulletjes en avondeten naar het dorp. De pizzeria was prima weten we nog van vorig jaar. En dat klopt dus.
Goed, morgen dus geen plannen. Althans, ik wilde een slotcanyon bekijken, dat is een smalle spleet tussen de rotsen waar je kunt lopen maar het weer voorspelt niet veel goeds morgen. Er wordt regen verwacht en dan zijn dit soort canyons de eerste die vollopen. Dat gokken we maar niet.
We gaan dus nog even bedenken wat we gaan doen. Misschien wel de hele dag Netflixen als het weer te slecht is. Ik verwacht van niet hoor...

Overnachting:
Bryce Vistas
270 East 1250 North, Tropic, UT 84776

Weertype: In Zion zonnig en warm, in Bryce bewolkt maar prima temp. Regenbui!
Aantal gereden mijlen: 108

Wat weer een belevenissen. Prachtige foto's en wat een mooi logeer adres. Groetjes van ons en nog heel veel plezier.