Dag 4: Estes Park - Rock Springs

Verenigde Staten, Estes Park

Wyoming. Daar zijn we nu. Maar de reis hierheen was eeehhh, van alles wat eigenlijk.
Vanmorgen zoals gewoonlijk begonnen met een ontbijtje. Alweer om 6.15u, we zijn dan gewoon wakker. Niet erg hoor, zeker vandaag niet.. Eerst de koffers ingepakt, in de auto gezet en toen naar het ontbijt. Sleutels ingeleverd en nog even getankt. Ik schrok van de prijs: ongeveer 2,5 dollar per gallon. En een gallon is 3,6 liter ongeveer. Dat is lekker tanken!!
Hierna, het was 6.45u, op weg naar Rock Springs. Ik had vooraf de Trail Ridge Road al aangevinkt als route, en Linda al een klein beetje voorbereid op wat komen ging. Linda houdt er namelijk niet van om langs afgronden te rijden. En deze route is wat dat betreft best uitdagend. Man, man, man, wat een dieptes. En wat een geweldige uitzichten. We waren nog maar net onderweg of we zagen het eerste hertje dat stond te grazen. Er zouden er nog veel volgen. Grondmarmotten, ander klein rennend spul, herten... Ik had beter op moeten letten bij biologie, dan had ik misschien beter de soorten uit elkaar kunnen houden. Wat zeg ik, dan had ik geweten waar ik naar keek! Er lagen er 3 rustig te grazen, ze lieten zich prima fotograferen. Even verderop wat grondmarmotten, grappige beestjes. Ook die liepen gewoon rond alsof het een normale dag was. Nou ja, ik hoop dat de foto's een beetje gelukt zijn allemaal en dat ze een beetje te zien zijn. Nog weer wat hogerop lagen een zooi bergachtige schapen (waar is Freek Vonk wanneer je hem nodig hebt zeg) en ook daar stond een hoop volk omheen. Gewoon die beesten daar in het wild zien liggen was geweldig. En het was nog supervroeg, dus qua drukte viel het mee. Vlakbij het hoogste punt is het visitorcenter. Er is een route omhoog naar 12005 feet, 3659 meter. Je moet dan wel via wat traptreden omhoog, wat echt tegenvalt op die hoogte. Beetje buiten adem wel. Maar eenmaal boven lagen weer 5 herten in de zon. Supermooi om te zien, al lagen deze wel iets verder.
Denk dat mijn punt wel duidelijk is: mooie uitzichten en veel beestjes.
Daarna de lange, saaie route naar ons eindpunt van vandaag. Het eerste stuk was 42 mijl, het resterende deel bijna 300, waarvan de laatste 200 snelweg was.
Onderweg toch nog maar even een pitstop gemaakt in een leuk klein tentje in Walden (Moose Creek Cafe). Even lunchen en plassen en door. Over het laatste stuk kan ik niet veel zeggen. Lange wegen, weinig verkeer en op de snelweg vrachtwagens die ruim 100 rijden en elkaar tergend langzaam inhalen. Jo!
Maar goed, 339 mijl gereden vandaag. Dat is 545 kilometer zeg maar. Wel goed te doen in deze auto hoor. Ik klaag niet verder.
Toen we gingen inchecken in ons hotel vertelde de jongedame dat we een dubbele queen hadden (dus 2 2-persoonsbedden) terwijl we een King (lekker groot bed) gereserveerd hadden. Leuk, ons eigen bed! Maar doe maar niet. Ze was zo lief om ons dan toch maar een kamer met een King bed te geven, ook al waren die allemaal al bezet. Dus joepie, iemand krijgt een kamer met 2 Queen bedden! Wij in ieder geval niet...
We zijn net even boodschappen gaan doen, wat houdbare ontbijtspullen voor de komende dagen, en daarna even wat gegeten.
Nu in de uitrustmodus. Voor een reisdag was het best inspannend zeg maar.

Overnachting:
Clarion Hotel
2518 Foothill Blvd, Rock Springs, WY 82901

Weertype: Van alles wat, ook beetje regen gehad onderweg. Temp varieerde van 16 tot 32 graden
Aantal gereden mijlen: 339

Pittig stuk gereden hoor. Weer mooie plaatjes geschoten.