Dag 1: Amsterdam - Las Vegas

Nederland, Schiphol

Vandaag is het dan zover, onze reis naar Zuid-West Amerika.
Opvang voor Sil is geregeld, Rebel is ook onder de pannen en ons huis wordt de komende weken goed verzorgd.

Zoals het nu gepland is:
10.10u vertrek vanaf Schiphol naar Seattle met Delta Airlines, vlucht DL143 is met een Airbus A330-300. Vluchtduur is 10u en 11 min (ruwe schatting), aankomst zal zijn rond 11:21u plaatselijke tijd. In Seattle hebben we een overstaptijd van bijna 4 uur. Is wel lang maar wij vinden het vooralsnog prima. Geen stress of je je aansluitende vlucht wel haalt en er is vast genoeg te zien daar.
Om 15:15u stappen we dan in een Boeing 737-800 (DL 198) om 2u en 36min later te landen in Las Vegas.

Vanaf het vliegveld rijden er shuttlebussen naar de autoverhuur. We hebben een auto gehuurd bij Hertz, categorie Nissan Pathfinder. We gaan wel zien welke auto ze voor ons in petto hebben, hij zal groot genoeg zijn.

Aangezien het dan al dik in de Nederlandse nacht is zullen we redelijk moe zijn verwacht ik.

Tot zover de intro. Vanmorgen ging de wekker om 4.30u. Ondanks de warmte en de spanning die er toch altijd wel is voor een reis hebben we (ik in ieder geval wel) toch nog redelijk geslapen. De rest kunnen we in het vliegtuig wel inhalen.
Na de laatste checks of alles wel in de koffers zit was het tijd om de trein te pakken naar Schiphol. Dat is toch echt een grote stad hoor, dat Schiphol. Echt mooi om te zien en natuurlijk nog mooier om daar zelf onderdeel van te zijn, als reiziger. Binnen 3 kwartier waren we bij de gate en toen begon het gedonder...
Iemand, ik noem geen namen maar ik ken hem heel erg goed, heeft de getrouwde naam van Linda op de reisaanvraag gezet terwijl in haar paspoort haar meisjesnaam staat. En dat vinden ze in Amerika niet zo leuk. Dus we zijn doorgestuurd naar de transferbalie, daar ons liefste gezicht opgezet en gevraagd of ze ons nog konden helpen... De lieve jongedame achter de balie heeft kosteloos wat omzettingen gedaan maar dat hield dus wel in dat we met een noodgang een nieuwe Esta aan moesten vragen. Inmiddels is dat gelukt en hebben we de bevestiging binnen.
TIP VAN FLIP: bij het aanvragen en invullen van je gegevens, vul de meisjesnaam in. Scheelt je een hoop stress.
Bij de gate hebben we gelukkig kunnen regelen dat Linda haar oude stoelreservering weer teruggekregen heeft, die was binnen een uur alweer weggegeven aan een meneer. Meneer heeft pech, die krijgt dus nu geen windowseat, wel zit hij meer voorin.
Op dit moment zitten we bij de gate te wachten tot we kunnen boarden, de volgende update zal in Seattle komen.

Update:
De vlucht van Amsterdam naar Seattle was prima. Goed verzorgd door Delta, geen turbulentie en een half uur eerder geland. Best snel door security heen, viel me heel erg mee. Het wachten op onze koffers duurde langer.
Op dit moment zijn we onder het genot van een pizza de tijd een beetje aan het doden tot we kunnen boarden voor onze vlucht naar Las Vegas. Prima plek om te verblijven hier hoor. Lots and lots of people 😁

Onze vlucht naar Las Vegas vertrok 20 minuten te laat maar op een reisdag als deze is dat niet zo heel boeiend. Wel vervelend was de behoorlijke turbulentie onderweg en een wat heftige landing. Beetje cowboystijl. Niet echt prettig dus we waren blij dat we er waren.
Hierna koffers halen en op naar de bus die ons naar het rentalcarcenter bracht. Sinds we de trein instapten vanmorgen zijn we steeds binnen geweest. Dus toen we het vliegveld verlieten stapten we een oven in. Niet normaal zo heet. En dan waren we nog niet eens op het warmste moment van de dag.
Maar goed, morgenochtend vertrekken we uit Las Vegas om er over ruim 2,5 week weer terug te keren.
Bij Hertz kregen we een nieuwe Dodge Durango mee, toffe auto. 12000 mijl op de teller. Probleem is dat hij om een oilchange vraagt dus ik ben bang dat we deze weer moeten inleveren. Morgen maar eens vragen. Eerst koffers opnieuw indelen en dan slapen. Morgen op tijd ontbijten, auto omruilen en dan boodschappen doen. Welterusten!

Ons verblijf voor deze nacht:
La Quinta Inn & Suites Las Vegas Airport South
6560 Surrey Street, Las Vegas, NV 89119

Weertype: HEET!
Aantal gereden mijl: 7

😮 wat zullen jullie in de stress gezeten hebben. Maar laten we hopen dat dit het enige blijft. 👋

Joke 2018-07-24 09:26:18

Onwijs mooie reis toegewenst👍

Marian 2018-07-24 21:24:23

Hier is het bijna bed tijd. Voor jullie nog sterkte met de reis naar jullie eerste slaap gelegenheid 😘👋

Joke 2018-07-24 23:02:54

Gaaf man........enjoy. Tis hier overigens ook iets van een oven

Michel 2018-07-25 07:23:25

Goed om te lezen dat de reis goed verlopen is. Goede reis toegewenst.