Dag 12: Santa Maria - Los Gatos

Verenigde Staten, Los Gatos

Een 'kleine' meevaller! Highway 1 is 18 maanden dicht geweest ivm aardverschuivingen en de daarbij horende ellende maar op 20 juli is deze weer opengesteld!
Voor ons dus toch nog deze weg bijna in z'n geheel.

Hoe langer we hier zijn, hoe meer gewend we raken aan de Amerikaanse zaken: op elk kruispunt een stopbord (zelfs op parkeerplaatsen van supermarkten), de kier tussen de halve deur van de wc, het continu vragen "How are you", het vele wisselen van de speedlimits en ga zo maar door. In het begin was dit echt raar. Net als de tips die je dus moet geven wanneer je ergens uit eten gaat. Waar we in het begin eigenlijk standaard 20% deden (bij Bocce in Cottonwood zelfs 25%) hebben we ook weleens minder gedaan. Omdat je net even iets langer moet wachten op je eten, of andere zaken... Het blijft een raar systeem maar we hebben er mee te maken.

Vannacht was een prima nacht in ons hotel in Santa Maria. Het was niet heel warm en dan slaapt het toch wat lekkerder. Ik had om te proberen een slaappilletje genomen en heb zowaar bijna 10 uur geslapen. Lekker!
Na het ontbijt gingen we nog even tanken en boodschappen doen en toen richting Highway 1. De eerste beelden waren niet hoopgevend. Dikke mist vanaf zee belemmerde alle zicht. Zelfs toen we dicht bij zee reden konden we daar niets van zien.
Na nog een stukje binnenland kwamen we een stukje noordelijker weer bij de zee en dat zag er een stuk beter uit. Wat een fantastische weg om te rijden, met vele vergezichten en hele mooie uitzichten. We konden wel duidelijk merken dat het zaterdag was en dat meer mensen naar deze weg wilden.
Wat was het druk, niet normaal meer. Weinig vrije plek op de viewpoints, bij een eettentje hoefde je sowieso ook niet te zijn want veel mensen buiten de deur, wachten op een plekje om te kunnen zitten.
Uiteindelijk in Carmel een eettentje opgezocht en daar in het zonnetje wat gegeten. Daarna door naar Los Gatos waar we rond 16.15u aankwamen. We werden opgewacht door onze host en zijn vrouw en die maakten ons een beetje wegwijs in het (kleine) huisje. Voor 2 personen zou dit echt prima zijn, voor 4 is het wel wat krap. Het is maar voor 1 nacht en de omgeving maakt veel goed.
Morgenochtend in de buurt nog maar even zoeken naar een tankstation en dan op naar SF!

Ons verblijf voor vannacht:
Airbnb (Neal)
24500 Glenwood Drive, Los Gatos, CA 95033

Weertype: Zonnig, 22°C, in Los Gatos bijna 30°C
Aantal gereden mijl: 219

Dat is die 17miledrive of zoiets toch ? Stikt daar ook van de zeehonden wat ik mij herinner. Wij hadden toen in Monterey geslapen. Echt mooi daar.

Michel 2018-08-05 08:27:23

Mooie foto's!! Wat een verschillen grote boom klein huisje.