Dag 6: Jackson - Yellowstone

Verenigde Staten, Jackson

Omdat we gisteren een aantal dingen niet hebben kunnen zien omdat het heel erg druk was zijn we vanmorgen maar weer rond 6.45u in de auto gesprongen om die dingen nog even te zien. En even is dan relatief, zeker vanwege de behoorlijke afstanden in deze Nationale Parken. We begonnen al goed door een aantal herten te spotten die in de bosjes liepen te grazen. Afvinken, dit type hadden we nog niet. Nadat we een mooie foto hebben kunnen maken bij Oxbow Bend en daar ook nog wat Amerikaanse pelikanen zagen zwemmen werd het tijd om naar Yellowstone te gaan. Wederom onze app aangezet en onder het rijden werden we voorzien van de nodige wetenswaardigheden over het stuk waar we reden. En dan Yellowstone. Wat kunnen we zeggen over Yellowstone... Bizar. Zoveel verschillende dingen gezien, van watervallen tot stinkende, kokende modderpoelen. Bizons die gewoon op de weg lopen en waar je dus niet voorbij kunt. Heb je even? Maar wel weer een diersoort afgevinkt! Deze was wel duidelijk, daar hoef ik geen biologie of Freek Vonk voor te kennen.
Lunchen hebben we gedaan bij Lake Lodge, lunch met een uitzicht. Geen foto van bedenk ik me nu. Uitzicht op Lake Yellowstone, erg mooi.
Daarna door om zoveel mogelijk dingen te bekijken. We hebben veel dingen op de lijst staan, en Grand Canyon of the Yellowstone is er 1 van. Helaas heel erg druk. Lastig om een parkeerplek te vinden. Die hebben we dus maar even doorgeschoven naar overmorgen. Dan komen we uit Cooke City en willen we toch al vroeg op pad om wildlife te spotten in de Lamar Valley. Komt goed dus!
Wat we ook veel gezien hebben vandaag: Chinezen. En 1 ding valt op, met name bij de tieners: ze stralen echt uit dat ze er totaal geen zin in hebben. Waar ik een Amerikaans jongetje hoorde zeggen: daddy, thank you for taking us to Yellowstone, gevolgd door een dikke knuffel, zie ik die Chinese kids echt niks uitstralen. Met een meisje als dieptepunt. Continu op haar telefoon bezig en weinig oog voor al het moois om haar heen.
Maar goed, we lopen er wel omheen en maken er grapjes over. Dat houdt het een beetje luchtig.
Vanavond hebben we ingecheckt bij de lodge in Yellowstone en pakten direct erna de uitbarsting van Old Faithful mee. Geweldig om te zien. Deze geiser komt ongeveer elke 75 minuten (+ of - 20 minuten) tot uitbarsting. Dus nadat deze geweest was zijn we eerst maar wat gaan eten. We waren er toch. Eten was prima! Nog wat souvenirs mee en op naar onze cabin. Wat wel grappig was: gisteren kwamen we in Grand Teton een Nederlands echtpaar met hun dochter tegen bij Schwabachers Landing. Toen was Linda dus net gevallen dus dat was wel een onderwerp van gesprek. Nu blijken ze onze buren te zijn in de cabin naast ons. Hoe groot is die kans dan? Ze herkenden ons meteen, nou ja, Linda met haar been dan. Bizar toeval. We hebben even met ze staan kletsen en toen wilden we wel naar de volgende uitbarsting van Old Faithful. Daar kwamen we een minuutje te laat aan, hij was dus vroeger dan aangekondigd. Het boefje. We hebben ongeveer een uur staan te kletsen met wat Amerikaanse mensen, superleuk. Zij zijn met z'n negenen op pad. 6 volwassenen en 3 jongens van 10. Ze kennen elkaar dus van de school van die jongens en zijn dus vanuit Wisconsin met z'n allen op roadtrip. Echt leuk dat dat zo kan, er was een prima chemie tussen die gasten. Erg toffe mensen.
Hierna nog even een ijsje gehaald en bij de Inn nog even binnen gekeken. Prachtig pand van meer dan 100 jaar oud. Fantastisch.
Nu maar weer slapen, morgen weer vroeg op.
Foto's volgen ivm slecht internetbereik hier.

Update ivm foto's.

Overnachting:
Old Faithful Lodge Cabins
725 Old Faithful Lodge Rd, Yellowstone National Park, WY 82190

Weertype: Zonnig, lekker warm. Rond de 28°C Wel af en toe een buitje.
Aantal gereden mijlen: 176

Geweldig om te lezen. Staat nu definitief op ons lijstje. Geniet ervan!