Dag 20: Lone Pine - Las Vegas

Verenigde Staten, Lone Pine

Op onze laatste echte reisdag vertrekken we vanuit Lone Pine en gaan we onderweg naar Death Valley. Ik heb vooralsnog een route uitgestippeld die ons langs de viewpoints zal leiden maar de kans bestaat dat we het na een aantal stops al wel gezien zullen hebben. Je weet het niet...
Daarna weer richting Las Vegas waar we de laatste paar dagen van onze vakantie niks gepland hebben. Niks moet, alles mag. Ik heb natuurlijk wel een lijstje met dingen die we kunnen doen en zien en we merken wel wat we daarvan aan het eind weg kunnen strepen.

Rond 9.00u hadden we ontbeten, auto ingepakt en uitgecheckt. Op naar Las Vegas, via Death Valley.
Dat is wel een voordeel als je al zo lang onderweg bent, het inpakken van de koffers en de auto gaat steeds beter. Helpt ook wel dat we ruimte zat hebben, je kwakt het er in en het ligt eigenlijk altijd wel prima.
Ik heb ook wel mensen gezien die een kleinere auto hadden, ook voor 4 personen, en die hadden flink wat meer moeite met alles in de auto te krijgen.
Anyway, de rit naar Death Valley ging voorspoedig. Wel jammer van de mist of rook of hoe je het ook noemt die voor de bergen hangt. Je hebt gewoon geen knap zicht en dat is echt zonde. De omgeving van Lone Pine is geweldig mooi maar slecht zichtbaar dus.
We moesten nog flink klimmen met de auto, hoogste punt was bijna 5000ft of 1725 meter. Op dat hoogste punt hadden we een leeg waterflesje bij wijze van experiment even open en dicht gedaan. Was wel tof te zien dat hij bij Badwater, laagste punt met -85.5m helemaal ingedeukt was. Experiment geslaagd. Goed cijfer gehaald.
Death Valley was indrukwekkend. Niet eens vanwege de warmte (109F of 42,8°C, toen we in Vegas aankwamen 3 weken terug was het 115F, 46,1°C) maar meer vanwege het verschil in landschap. Van bergen naar zoutvlaktes en zandheuvels en rotspartijen. Was mooi om mee te maken. Gisteren hadden we het hoog(s)te punt met 3500m, vandaag het diep(s)te punt met -85,5m. Bijzonder.
Bijzonder is ook Las Vegas. Het hotel waar we zitten is prima, net even achter de Strip. We hebben een rustige kamer gevraagd, tot nu toe lijkt dat te lukken. We hadden de mannen het kingsize bed beloofd, daar zijn ze erg blij mee. Ze hebben zelfs een eigen badkamer hehehe.
Vanavond zijn we een stuk gaan wandelen over de Strip. Was warm met 35°C maar prima te doen. Het was druk maar enorm tof. We zijn tot de fonteinen van Bellagio geweest en toen vonden we het wel prima. Morgen gaan we even bij een outlet kijken, misschien kunnen we nog wat kleren scoren.

Ons verblijf voor de laatste dagen: