Dag 23: Las Vegas - Amsterdam Schiphol Airport

Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag alweer de laatste dag van onze trip.
We vliegen om 16.10u vanaf Las Vegas naar Minneapolis met een Boeing 737-900ER (DL 2051) en arriveren daar rond 21:20u.
In Minneapolis hebben we 47 min overstaptijd, daarna stappen we weer in een Airbus A330-300 voor een vluchtduur van 8u en 18 min.
Rond 13.25u landen we weer op Schiphol.

Vanmorgen voor de verandering weer eens vroeg wakker. Niet de bedoeling maar dat is dan niet anders. Er was een computerstoring op Schiphol, gelukkig wel al weer verholpen toen we wakker werden maar op zo'n pushbericht zit je niet te wachten.
Nadat we gedoucht en aangekleed waren en ontbeten hadden gingen we nog even naar het Welcome in Las Vegas sign. We waren er nog niet geweest maar daar moesten we natuurlijk wel een foto van hebben.
Het was druk daar, logisch, maar we kwamen net voor een buslading Chinezen aan dus dat was wel mazzel. Hierna wilde ik nog even over de Strip rijden maar na 2 stoplichten had ik het wel gezien. Toen waren we bijna 10 minuten verder. De eerstvolgende afslag genomen en weer richting hotel. Die was om de hoek dus dat was wel lekker. Na een uur chillen op de kamer vonden we het wel tijd om uit te checken. Aan Marc gevraagd of hij de auto naar de ingang wilde rijden, dan konden wij binnendoor. Dat wilde hij wel ;-)
Nadat we uitgecheckt waren reden we richting een tankstation, de auto moest weer vol ingeleverd worden, en nog even wat eten bij Deltaco. Bij het tanken gebeurde bij de buurman dat wat je op filmpjes altijd ziet: bij het wegrijden vergat hij dat de slang nog aan de auto hing en die nam hij dus mee. Met een flinke plop schoot hij los vannde beveiliging. Het meisje dat voorin zat keek meteen om zich heen of iemand het gezien had. Wij dus hahaha.
De auto inleveren ging voorspoedig, we waren er vaker geweest dus we wisten inmiddels hoe het werkt.
Hierna met de shuttlebus naar het vliegveld om de koffers af te leveren. Omdat we maar een korte overstaptijd hadden leek het Marc handiger om ook onze handbagagekoffers in te checken zodat we alleen de rugzakken mee hoefden te nemen. Smart boy!
Tijdens het wachten bij de gate kregen we een pushbericht dat ons vliegtuig 40 minuten vertraging had.
Kak. Dat betekent dat we onze aansluiting missen! En wat dan, hoe dan? Wij naar de balie. Ada, tof mens, was de grondstewardess en die vertelde dat er totaal 23 mensen over zouden moeten stappen op het vliegtuig naar Amsterdam en dat ze voor 99,9% zeker zouden wachten op ons.
Inmiddels was Expedia (waar we de tickets hadden geboekt) me aan het bestoken met alternatieve vluchten en ook Delta was op dreef. De eerstvolgende vlucht naar Amsterdam zou om 15.00u Minneapolistijd vertrekken. De volgende dag dus! Fingers crossed dat ze inderdaad op ons zouden wachten.
De vlucht van Las Vegas naar Minneapolis was niet lekker. Veel turbulentie, dat herkende ik nog wel van de heenreis, maar onze piloot had flink het gas er op. Ze hebben zelfs geregeld dat de aankomstgate naast de vertrekkende gate lag (zat 1 gate tussen). Aan het eind van de slurf stond een stewardess die ons de juiste kant op dirigeerde, iedereen moest paspoort en boardingpas klaar hebben en we konden zo doorlopen (wel even boardingpas scannen). Er zat dus een compleet bijna vol vliegtuig op ons te wachten. Pretty cool, en heeeel erg blij mee. In totaal zijn we 30 minuten op de grond geweest, waarvan 2 minuten in de vertrekhal. Bizar.
De terugvlucht vanaf Minneapolis verliep keurig. Weinig geslapen, dat haal ik de komende dagen wel weer in.

Edit: foto's toegevoegd.

Weertype: Zonnig, tegen de 40°C
Aantal gereden mijl: 11

Het allerlaatste verslag!! Nog even een kort treinreisje en autoritje en dan zijn jullie weer thuis. En dat is ook wel weer heel fijn. Bedankt dat we een beetje mee konden reizen.