Dag 6: Page - Grand Canyon

Verenigde Staten, Page

Vandaag stond de Lower Antelope Canyon op ons lijstje maar ondanks dat het echt schitterend is laten we hem toch lopen. De prijzen zijn gestegen (van 33 naar 48 dollar pp) en we hebben het er eigenlijk niet voor over. De combinatie druk, warm, wachttijd en toegangsprijs vonden we toch niet zo tof.
Misschien ooit nog wel eens maar nu dus niet.
Hierna rijden we door naar Grand Canyon, via de Desert View Drive komen we binnenrijden.

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Vroeg genoeg zelfs om via Grand Prix Radio de start van de F1 mee te luisteren (6.10u bij ons).
Max viel al snel uit zoals bekend dus hebben we ons hele hebben en houden maar weer ingeladen en gingen we ontbijt halen bij de Wal-Mart. Het verblijf van afgelopen nacht gaat door ons niet herhaald worden. Het was een motel maar we hadden er niet het beste gevoel bij. Beetje rare straat, niet het nieuwste van het nieuwste, raar bed en herrie airco. Gewoon niet ons ding zeg maar. Al was de dame die ons incheckte wel heel lief.
Nadat we wat ontbijt gescoord hadden was het tijd om naar Horseshoe Bend te gaan. We waren er rond 7.45u, heerlijk rustig en ook qua temperatuur viel het heel erg mee. Een hoop mensen gevaarlijke capriolen uit zien halen en ook beneden in de diepte lag van alles, van een tripod (ongetwijfeld met camera) tot een hoed, selfiestick etc.
Na dit mooie schouwspel was het tijd door te rijden naar Grand Canyon. De route er naartoe was fanatastisch, echt super. Maar de uitzichten, de eerste indruk die je krijgt van de Grand Canyon zijn fenomenaal. Zelden zoiets indrukwekkends gezien. Aan de overkant staat volgens mij een stuk natuur in de brand, daar kwamen flinke rookpluimen vandaan.
Vanmiddag zijn we naar Shoshone Point gegaan om vanaf daar de canyon te bekijken. Dit is een punt dat niet heel bekend is, je moet ook zo'n 20 minuten lopen om er te komen, en je kunt daar heel mooi de zonsondergang bekijken. Dat waren we dus ook van plan maar omdat we toch nog tijd hadden voor het inchecken zijn we vanmiddag al even heen gelopen. Het was de moeite waard, echt enorm mooi.
We zijn vroeg gaan eten om op tijd naar Shoshone Point te kunnen gaan maar helaas: regen en onweer. En ze adviseren om dan niet buiten te zijn.
Vandaar vanavond maar onder een flink wolkendek een wandeling langs de rim gemaakt, zelfs nog een stukje naar beneden (dapper van Linda want hoogtevrees). De avond werd afgesloten met een vuurwerkshow van lichtflitsen en onweer aan de overkant van de canyon. Indrukwekkend.
Nu luisteren naar een bandje met krekelgeluiden (ze gaan ver voor de ultieme beleving) en na het douchen lekker slapen.
Morgen lekker op tijd weer vertrekken, dan hebben we nog iets aan de dag!

Foto's toegevoegd.

Ons verblijf (erg blij mee want dichtbij de rand):
Bright Angel Lodge
9 Village Loop Drive, Grand Canyon Village, AZ 86023

Weertype: Weer erg warm, 30+, later regenbui.
Aantal gereden mijl: 159

Jullie wandelen al heel wat af. Maar wat ik zo lees is het allemaal zeer de moeite waard. Vandaag ook maar weer een mooie dag 😎😎