Dag 7: Grand Canyon - Clarkdale

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vanaf de Grand Canyon zullen we zuidelijk rijden richting Sedona. We hebben er nog heel kort over gedacht om via Winslow te rijden (je weet wel, van dat liedje van The Eagles) maar dat is toch iets te ver om. Sedona staat bekend om z'n rode rotsen en er zijn voldoende plekken om te gaan bekijken.
We verblijven deze nacht voor het eerst in een AirBnB, totaal hebben we 4 AirBnB locaties geboekt.

Vanmorgen was ik vroeg wakker. De zon ging op om 5.30u maar daar had ik niet veel zin in. Al liep ik wel rond 6.00u langs de rim van de Grand Canyon. Het licht was mooi, het was fris en de canyon was nevelig. Niet super voor foto's geschoten met een mobieltje. De mensen die de moeite hadden genomen een spiegelreflexcamera mee te nemen hadden wat meer keus. Het was een mooie, rustige morgen. Heerlijk om daar gewoon te zitten en je te bedenken dat je gewoon nietig bent in dat geweld.
We hadden met de mannen afgesproken dat we om 8.00u weg zouden gaan maar omdat zij ook al op tijd wakker waren werd dat dus iets eerder. We zijn doorgereden naar Flagstaff waar we onze spulletjes weer even aangevuld hebben: brood, beleg, ijs voor de koelbox, drinken etc. Werkt prima zo'n koelbox!
Hierna de 89A naar Sedona genomen. Wat een fantastische route was dat. Uiteindelijk zijn we van ruim 8000 feet (2440m) gedaald naar ongeveer 4250 feet (1295m), inclusief bijbehorende haarspeldbochten. Fantastische omgeving daar!
Inmiddels was de temperatuur opgelopen naar 42 graden, te warm om echt iets te doen. Gelukkig wist de lieve dame van het plaatselijke toeristenbureau wel wat mooie plekjes die we konden bekijken vanuit de auto. Onder andere een kerk die op een rots gebouwd is (zijn we wel even binnen geweest).
Hierna doorgereden naar ons overnachtingsadres en liefdevol opgevangen door Leslie. Ik kan begrijpen waarom zij een zogenaamde Superhost is op Airbnb. We verblijven in een appartement met alles erop en eraan, we hebben zelfs een was kunnen doen. Te gek.
Op advies van Leslie zijn we in Cottonwood gaan eten bij Bocce, een Italiaans restaurant. Geweldige atmosfeer, superenergie van de medewerkers daar en heerlijk eten. Echt een aanrader, was een superervaring.
Na het eten nog even een paar spelletjes Keezen gedaan, nu is het wel tijd om te slapen. Morgen een lange reisdag...

Ons verblijf deze nacht:
Airbnb (Leslie)
675 West Cliffside Drive, Clarkdale, AZ 86406

Weertype: Zonnig, max 42°C
Aantal gereden mijl: 158

Leuk hoor om zo een beetje met jullie mee te reizen. Een mooie Air BNB en lekker gegeten weer mooie dingen gezien . Fijn dat jullie zo genieten. Groetjes.