Dag 9: Yellowstone

Verenigde Staten, West Yellowstone

Terwijl Nederland zucht onder de extreme hitte zijn wij solidair en hebben we een rustdag ingelast.
Nou ja, niet helemaal. We wilden nog een aantal plekken zien van Yellowstone, plekken waar het eerder te druk was of die gewoonweg even niet in het schema pasten.
Gistermiddag hadden we al de wandeling gemaakt naar het uitkijkpunt van de Grand Prismatic Spring, vandaag stond de locatie zelf op de planning. Waar we gisteren een mooie dag hadden met prima temperaturen en de heldere kleuren goed zichtbaar waren, was dat nu wel anders. Tuurlijk, de zon scheen. Maar met een graad of 15 was het aan de frisse kant. En, als gevolg daarvan: mist. Of damp, net hoe je het wil noemen. Er was dus niets van te zien. Jammer, maar gelukkig hebben we de foto's nog. Zoiets dan maar. We hebben wel veel petjes, hoedjes en zonneklepjes zien liggen, gisteren waaide het echt pittig waardoor er een hoop hoofddeksels afgewaaid waren. En aangezien de grond op een thermisch geheel ligt mag je er niet op lopen.
Dus misschien voor de parkrangers met een lange grijpstok. Sowieso gaan wij dat niet meer beleven.
We zijn nog via wat thermische bronnen gereden, was een enorm mooi gezicht, en daarna weer het park af.
We reden rond 8 uur het park op en dat ging best voorspoedig. Met een paar minuten waren we door de poort. Als je dan bedenkt dat er vanuit West Yellowstone 4 toegangspoortjes beschikbaar zijn dan kun je je misschien ook een voorstelling maken hoeveel mensen er dan het park in kunnen. Toen we terug reden en we rond 10u weer het park uitgingen stond er een mega rij. 4 rijen dik, tot in West Yellowstone stonden ze te wachten om naar binnen te kunnen.
Beter vroeg, dat is prettiger. Maar niet iedereen heeft die keus.
Anyway, nadat we weer terug waren hebben we nog even een was gedaan. In de tussentijd lekker relaxen en nadat het klaar was zijn we even een rondje gaan lopen in het dorp. Beetje toerist spelen. Even geluncht en daarna met de benen in de zon op een stoeltje voor de deur. Even een kleurtje opdoen.
We hebben uiteindelijk maar weer bij hetzelfde tentje als gisteren eten gehaald. Voor mij een broodje Brisket en voor Linda een halve sparerib. Voortreffelijk eten.
We hebben (weer) Nederlandse buren, net als voorgaande nacht. Die buren waren wat luidruchtig en vertrokken vanmorgen om 6u. 5.30u waren ze wakker en wij dus ook.
De huidige buren zijn een stuk rustiger, wel zo fijn.
Morgen weer een lange reisdag, dan gaan we onderweg naar Salt Lake City en zullen daar 2 nachten verblijven.
Mooie gelegenheid om de proviand weer wat aan te vullen en om een nieuwe SD kaart te scoren. Mijn kaartje geeft storing waardoor ik geen foto's meer op kan slaan. En dat is erg zonde...

Overnachting:
One Horse Motel
216 N Dunsraven St, West Yellowstone, MT 59758

Weertype: Zonnig, 25-28°C
Aantal gereden mijlen: 52

Goede reis naar Salt Lake City!

Elja 2019-07-26 10:40:11

Jullie hebben al heel wat gezien. Ook weer aparte foto's hoor.