Buluitreiking Arthur

Nederland, Amsterdam

De koffers kwamen vlot op de band en al snel stonden we op het station voor de trein naar Amsterdam RAI.
Het was fris buiten, maar een vriendelijk zonnetje verwelkomde ons terug in ons kikkerlandje.
Kort daarna checkten we in in Motel One, tegenover de RAI.
We namen een douche en verkleedden ons. In de gezellige lounge van Motel One hoefden we maar kort te wachten of daar zagen we onze Grote Zoon, voor de gelegenheid keurig in pak, aan komen lopen! Wat heerlijk om hem zo stralend en trots terug te zien. Na een kop koffie namen we de metro (voor ons de 1e keer in de nieuwe Noord-Zuidlijn) naar het centrum. We aten een broodje bij Majestic naast de Bijenkorf.
Toen was het tijd om richting de Beurs van Berlage te gaan, waar we Floris, en Roos en Arch troffen.
In de BvB werden we ontvangen in feestelijke sfeer en Arthur ontving een toga, een gouden sjerp en een tassel. De ceremonie was leuk, hoewel de programmadirecteur zich wat beter had kunnen voorbereiden.
Na een borrel met bubbels, witte wijn en bier is Arthur bij Floris in de auto gestapt naar restaurant Dauphine (tegenover station Amstel, vlakbij Arthur’s huis). Roos, Arch, Rombout en ik hebben de metro gepakt. In Dauphine schoven Milo en Hannah ook aan om te delen in de feestvreugde.
Een gezellige avond volgde met cadeau’s (een boek, een fles champagne, een Soda Stream en een gegraveerde zilveren dasspeld) voor Arthur en lekker eten en wijn.
De Prinsen hebben aan het eind van de avond de trein naar huis genomen. Floris heeft ons naar Motel One gereden, waarna hij met Arthur de avond in stijl bij Café Hesp heeft afgesloten (en natuurlijk bij Arthur is blijven liggen).
De volgende ochtend, zondag 1 december, zijn we toen doorgereden naar Groningen.

Daar wachtte ons natuurlijk een verdrietige thuiskomst in een leeg huis, zonder ons lieve “kleine meisje” Niña. De lege mandjes, de schone etensbakjes, geen poezenvelletje om te knuffelen... het kwam even heel erg op ons af. Het zal een plekje moeten krijgen, maar dat zal nog even tijd kosten...