Van Plettenbergbaai naar Barrydale.

Zuid-Afrika, Barrydale

Na een heerlijk ontbijtje gingen de koffers weer in de auto en namen we afscheid van de lieve gastvrouwen van Plett River Lodge.
Langs de kust reden we naar Wilderness om daar een kopje capuccino te doen. Naast het terrasje stond “gewoon” een blauwe Ferrari te stralen in de zon. Onze stoffige witte Toyota met al flink wat kilometers in de wielen, dankzij ons, stond bescheiden in de verre hoek.
Hierna volgde een stukje route dat we al eerder hadden gereden: via George, Oudtshoorn (weer lunch bij het Queens Hotel) en Calitzdorp (weer mooi flesje port gekocht). Na Calitzdorp vervolgden we de prachtige Route 62 door de Kleine Karoo naar Barrydale. Vlak voor Barrydale nog even de weg af om “Ronnie’s Sex Shop” te bezoeken. Hadden we over gelezen: een in de sixties blijven hangen hippietent, met een paar (honderd) BH’s aan het plafond en beschreven muren in het toilet. We hadden vast even een gesprekje aangeknoopt met Ronnie, ware het niet dat er op dat moment een bus met luidruchtige semibejaarde Duitsers in fietskleding (?) werd uitgeladen. Buiten ontwaarden we een aanhanger met mountainbikes achter de bus... we besloten om maar snel verder te rijden.
Onze B&B was snel gevonden. Barrydale is niet groot. De attente eigenaresse had gelukkig voor ons alvast een tafeltje gereserveerd in een restaurantje, want er was niet veel open en toen wij er zaten liep het snel daarna helemaal vol! Heerlijk lamsstoof gegeten, een echt Karoo-gerecht, en home made nagerechtjes (rose icecream en lemon cake).
Terug op de gezellige kamer hebben we nog wat zitten schrijven en appen. Maar al snel vielen de oogjes dicht na deze lange dag in de auto. Morgen de laatste dag door de Karoo naar Montagu, een aardig dorp met natuurlijke bronnen, ongeveen 60 km verderop. Daarna trekken we verder richting “the winelands” ten oosten van Cape Town voor alweer de laatste week van onze prachtige reis.

Wat superattent van de B&B dat ze vast voor jullie had gereserveerd. Ziet er weer allemaal top uit!!