Groningen-Schiphol-Parijs-Buenos Aires

Nederland, Groningen

Woensdag 11 oktober 2017 om 15.00 uur reden we richting Schiphol. Onze auto werd opgehaald door Goodparking, al jaren een perfecte oplossing als we met de auto van Groningen naar Schiphol gaan.
Omdat we al online ingecheckt hadden waren we snel door de douane en hadden we alle tijd voor een hapje en een drankje. Daarna nog snel een boek gekocht van Griet Op de Beeck, haar debuut (Vele hemels boven de zevende). Bij de gate vernamen we dat onze vlucht een half uur vertraging had. Ik zag het vliegtuig binnentaxiën en "aanleggen" bij onze gate. Al snel konden we aan boord. Korte vlucht (45 min.) naar Parijs, gevolgd door een lange wandeling door de luchthaven Charles de Gaulle. Rombout had al uitgezocht waar we moesten zijn voor de aansluiting naar Buenos Aires en ik kon relaxed achter hem aan hobbelen. De Boeing 777, waarmee we naar BA zouden gaan, is een fijn vliegtuig: niet te groot. Eenmaal in de lucht kon ik een mooie foto maken van de lichtstad met de Eiffeltoren. Even zakte ik weg voor een kort tukje en toen stond er een heerlijke maaltijd voor mijn neus!
Om 01.30 uur was het de hoogste tijd voor De Lange Tuk... Zeven uur hebben we min of meer onafgebroken geslapen.
Vroeg in de ochtend (local time) was ik wakker en maakte, ontroerd door de ongerepte zonsopgang boven Zuid-Amerika, snel een paar foto's. Mooie plaatjes wisselden zich af bij mijn raampje. Ik vond uit hoe ik de vluchtroute van het vliegtuig kon volgen op het schermpje voor mij en genoot. Anderhalf uur voor de landing kregen we een riant ontbijt en ineens waren we er. De regen bij aankomst hadden we niet verwacht, maar wat maakte het uit?
Eindelijk, eindelijk was ik in het land waar ik zo lang over gedroomd heb!
Altijd weer bijzonder om te constateren dat zoiets als een online taxireservering vanuit Nederland gewoon werkt: Onze naam stond in grote letters bij de taxistand in de aankomsthal! De rit naar Palermo Hollywood, de wijk in downtown BA, waar ons hotel zich bevindt, duurde 45 minuten. Een door de regen wat troosteloos Buenos Aires gleed aan ons voorbij.
Des te fijner voelde het toen we allerhartelijkst werden ontvangen in het hotel. Een half uurtje moesten we wachten, met een heerlijk kopje koffie en wifi voor de eerste berichtjes naar huis. Toen was kamer klaar. Op de 8e (bovenste) verdieping, met mooi uitzicht. Gauw geïnstalleerd, andere kleren aangetrokken en op pad gegaan. Lekker sjouwen door de buurt, wat we eigenlijk altijd doen als we ergens voor het eerst zijn.
Palermo Hollywood is een heerlijke wijk. Beetje hip. De naam verwijst naar de vele bedrijfjes die iets met tv of film van doen hebben. Overal restaurantjes met terrasjes op de stoep ervoor. Daaraan konden we zien dat het buitenseizoen echt al begonnen was. De regen was opgehouden, dus we hebben heerlijk op een straathoek zitten lunchen. De eerste Argentijnse wijn, die we dronken, bleek gelijk uit Mendoza, een latere stop tijdens onze reis, te komen!. Na de lunch nog een rondje gelopen en toen waren we wel even klaar voor een late siësta.
Vanavond gewoon weer de wijk ingelopen op zoek naar een leuke plek om te eten. Wat kan ik genieten van de sfeer in dit soort landen: De gewoonte om veel met familie en vrienden buiten de deur te eten. De uitbundigheid. De vriendelijkheid en openheid naar de vreemdeling, die wij natuurlijk zijn. Ik hoop er een vleugje van mee terug te nemen naar huis..
De eerste dag van onze reis is voorbij. We voelen ons blij en bevoorrecht dat we hier zomaar 3 weken kunnen rondtrekken. Gauw slapen, zodat we morgen weer alles uit onze dag kunnen halen!

Wat heerlijk dit verhaal te lezen! Na jouw enthousiaste reacties op mijn blogs, is het nu mijn kans om mee te genieten. Maak de mooiste herinneringen (en deel ze af en toe met ons)! X

Milou 2017-10-13 06:38:13

Geweldig dat ik via de moderne media jullie reis van dag tot dag kan mee beleven.Een heel leuk verhaal Marleen.Her hotel had ik al op de site bekeken.Super luxe.Ik kijk uit naar volgend verslag.xxxxxxxxxx

joke 2017-10-13 07:29:18

Klinkt als een goed begin van een prachtige reis! Geniet ervan. X

Roos 2017-10-13 09:47:02

Wat heerlijk dat ik op deze manier ook een beetje in Argentinië ben.....!

Petra 2017-10-13 10:19:11

Wat heerlijk. Geniet ervan saampjes en laat ons met deze verslagen lekker meegenieten. X

Arch 2017-10-13 10:54:29

Wat een heerlijke aftrap van je reisverhaal. Ook mooie fotos. We kunnen zo mooi meeleven.

Roelien 2017-10-13 19:44:19

Wauw lieve buurtjes! Ik lees de bewondering en ontroering nu al in je tekst en de reis is nog maar net begonnen :) Geniet volop, dan genieten wij lekker mee!

Mariska 2017-10-13 21:19:54

Ha Marleen en Rombout, geweldig om zo met jullie op 'reis' te zijn door dat grote land Argentinie. Geniet van al dat nieuwe ; andere kleuren, andere geuren, andere smaken en andere geluiden.

Rob 2017-10-13 21:54:06

Lieve vrienden, fijn om zo mee te kunnen genieten van jullie reis. X

Ina 2017-10-14 04:41:36

Help, de link naar deze site kwam in de spam terecht. Maar gevonden en nu genieten we heerlijk mee!

Femke 2017-10-14 09:35:37

Na technische problemen, het toch voorelkaar gekregen. Wat leuk om zo met jullie ee te kunnen leven. Geniet samen en ik geniet hier mee.