Van Barrydale naar Montagu

Zuid-Afrika, Montagu

Nicola had ons voor 9:00 uitgenodigd voor het ontbijt. Een unieke ervaring die een gedetailleerd verslag verdient. Ik wilde gaan zitten maar werd meteen teruggefloten. We moesten aan het werk. Yoghurt opscheppen, zelfgemaakte muesli erop, honing. Hoeveel eieren willen jullie? R: 2, M: ik geen ei. N: You’re having one poached egg on toast.
Even later kwamen de borden (de yoghurt was inmiddels opgegeten). Poached eggs, gebakken uien, champignons, witte bonen en toast. Verder lagen er enkele plantenblaadjes en een bloemetje bij. Ik had het bloemetje aan de kant gelegd. N: What’s that? Put it back. It is the healthiest and most nutritious food on earth. Contains vitamins, anti-oxidants etc.
Uiteindelijk hadden we beiden ons bordje leeg (inclusief het plantaardig deel). Ze vertelde ondertussen over de moeilijke situatie in Zuid-Afrika. Dit hadden we eerder al van Rob (Graaff-Reinet) gehoord.
Na een hartelijk afscheid reisden we af richting Montagu, ongeveer 45 min rijden. We kwamen daar natuurlijk veel te vroeg aan, zodat we eerst een beetje gingen rondkijken. Er is een ‘beroemde’ hot spring. Daar zijn we uiteindelijk niet naar binnen gegaan omdat het eigenlijk een soort zwembad bleek te zijn. Daarna wel even geluncht (M een lichte salade, ik had vanochtend 2 eieren gegeten dus ik was wel even klaar).
Hierna naar onze B&B, Malherbe Guest House. Hier werden we vriendelijk ontvangen door Micky (zo te horen afkomstig uit Brabant). Weer een pareltje met een prachtige kamer en een zwembad.
Daar de rest van de middag doorgebracht (geen straf).
Vanavond heerlijk geheten bij 22 Church Street Restaurant. Was nog even een dingetje bij aankomst omdat er verwarring bestond over de reservering (door Micky gedaan) maar alles is goed gekomen.
Morgen om een uur of 8 ontbijten (vast niet zo bijzonder als vanochtend) en dan door naar Stellenbosch. De laatste week is aangebroken.

R

Oh maar Stellenbosch is ook heel leuk! En als je daar bent: ook even naar Franschhoek gaan. Is niet heel ver en een heel lief plaatsje met heerlijk eten. In de buurt van Stellenbosch sowieso veel goede restaurants en veel wijnhuizen waar je goed kunt eten.

Femke 2019-11-22 08:26:34

Bij m'n ochtendkoffie ontving ik 2 verslagen!!Wat een feestelijke foto's .De ene lekkernij na de andere wordt voor jullie neus gezet.Nu op naar Stellenbosch.