Rombout's verjaardag. Roadtrip bijna ten einde.

Argentinië, Catamarca

Vandaag is de verjaardag van Rombout. Om 07.00 uur ging de wekker en even later klonk de tingel van Facetime: Floris aan de lijn en kort daarna Arthur (de jongens en ik hadden de verrassing even gezamenlijk getimed). Het was geweldig om de boys even "live" te spreken. Even later heeft Rombout ook nog even met Oma Joke gesproken via Facetime. Dat maakte de bijzondere start van zijn 60e verjaardag compleet. 😊
Na een klein ontbijt hebben we uitgecheckt en wilden vertrekken, toen één van de dames van het hotelrestaurant me op de schouder tikte en iets fluisterde over "esposo"(echtgenoot) en "cumpleaños" (verjaardag) en me wenkte mee te komen. Het hotel had een verjaardagstaartje mèt kaarsje (!) voor Rombout gemaakt! (Ik had ze een kort mailtje gestuurd om ze attent te maken op zijn verjaardag, maar geen reactie gekregen. Ik verwachtte dus ook niks meer.) Dat was toch wel heel erg attent! Het werd netjes verpakt zodat we het mee konden nemen in de auto.
Om 09.45 uur gingen we en route.
De weg van San Fernando naar La Rioja (RN38) was veel rustiger dan gisteren. Er was tijd om om je heen te kijken.
We passeerden wegwerkzaamheden voor verbreding vd weg en realiseerden ons hoe slecht de werkomstandigheden hier zijn voor deze mensen: de hitte, het stof, en de enorme afstanden tot hun woonplek...
Filmpje:

Na Rioja begonnen de bergen weer met de bijbehorende prachtige plaatjes. We hebben al zoveel gezien, maar het blijft boeiend!
Na een sanitaire stop begon er ergens aan de auto een rammelgeluid, waarvan we de oorzaak niet konden ontdekken.
Na 3 kwartier schoot er ineens een stuk metaal onder de auto uit en was het gerammel over. De bergweg was verlaten, dus gelukkig geen gevaar voor andere weggebruikers. We zijn omgedraaid en hebben het opgeraapt en meegenomen. We denken dat het onder de uitlaat bevestigd wordt ter bescherming van de uitlaat voor de duizenden genadeloze verkeersdrempels, de vele onverharde wegen en steenslag in dit land. Waarschijnlijk zijn de bevestigingsschroeven losgetrild.
Gelukkig was het niet ver meer tot San José. We waren toch wel geschrokken. Zul je net zien, dat zoiets gebeurt 1 dag voordat je de auto weer inlevert!
San José de Jachal binnenrijdend zagen we gelijk: het contrast tussen gisteren en vandaag kòn niet groter zijn! Wat een gat! Delfzijl is er bruisend bij! (Degenen die Delfzijl kennen weten wat dat betekent!) Ook het hotel "viel wat tegen". Internet viel voortdurend uit. Maar goed, zoiets kan gebeuren tijdens een reis als deze. Jammer dat het uitgerekend op Rombout's verjaardag moest zijn...

Om 17.00 uur voor de zekerheid maar wat brood, boter, jam, mineraalwater en bier gekocht in de enige winkel die open was.
Gemaild met contactman Rafaël van Alamo over wat er met de auto was gebeurd en of hij speciale actie van ons verwachtte. Hij antwoordde snel, dat we gewoon naar Mendoza konden rijden morgen. Check!✔️
Daarna even siësta gehouden op de kamer.
Om 20.45 uur toch maar even op het plein gaan kijken of er misschien wat leven in de brouwerij was inmiddels. Dat bleek het geval, de Argentijnen leven 's avonds na 21.00 uur op en gaan dan ook pas eten. Dat hebben wij dus ook maar gedaan.
Terug bij het hotel hebben we de auto opgeruimd. Morgen gaan we hem inleveren op Airport Mendoza en daarna met een taxi naar onze vrienden van Tanino Guest House voor de laatste nacht.
Zondagochtend vroeg vliegen we terug naar Buenos Aires voor de laatste etappe van onze reis: 3 dagen op de pampa's.

Wat geniet ik toch van jullie reis verslagen.Rombout nog vele fijne jaren gewenst , met mooie reizen

Anneke 2017-10-28 23:17:12

Mooie verhalen. Rombout nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Geniet van de pampa ‘s

Roelien 2017-10-29 02:31:17

Rombout nog van harte gefeliciteerd, wat bijzonder om tijdens zo'n reis jarig te zijn ! Fijne laatste dagen !