Lion's Head

Zuid-Afrika, Cape Town

We hadden het plan opgevat om Lion’s Head maar eens te gaan beklimmen. Na de koffie rond 10 uur een Uber besteld en richting de Hikers Startplaats aan de voet van Lion’s Head. Ik had ’s ochtends al even wat gelezen over de wandeling. In het begin een stuk “vals plat” (bleek meer vals dan plat te zijn), daarna flink klimmen over de rotsen, een paar ladders en een ketting om vast te houden. Klonk veelbelovend. Na een uur of twee waren we bij het laatste stuk naar de top aangekomen. Marleen heeft het hier bij gelaten (zwakke knie en nog enkele redenen waarom het laatste stuk niet verstandig was). Ik ben wel door geklommen naar de top. Best mooi (zie foto’s en filmpje). Snel weer naar beneden. Na verloop van tijd begon ik mijn kuiten behoorlijk te voelen maar we hebben het gehaald. Na een frisdrankje terug naar ons hotel. Heel even gelegen en de sportresultaten van de jongens bekeken, maar toen de vermoeide benen toch maar weer in beweging gebracht voor een wandelingetje (low profile) door Bo Kaap, een kleurrijk Maleisisch wijkje achter het hotel. Hier ook meteen een restaurant voor vanavond geboekt. Na een paar drankjes op onze roof top even uitgerust. Om 20:00 uur waren we bij Marco’s African Place. Eenvoudig doch goed eten en een live optreden van ongelofelijk lenige Afrikanen. Gelukkig hadden we begrepen dat eventuele conversatie plaats moet vinden vóór het begin van het optreden. Al met al een geslaagde dag. Morgen naar Robben Island en uitchecken voor de volgende etappe van onze reis.