Lunch bij Miko (van Richard Branson)

Nederland, Franschhoek

Na een goede nacht en na het ontbijt beetje ontspannen op ons terras. Voorbereiden op de lunch bij Miko, een restaurant op een heuvel waar zich ook het hotel en de wijngaard van eigenaar Richard (Branson) bevindt. We zijn er te voet heengegaan, een wandeling van ongeveer 20 minuten. Het was vandaag echt te warm om buiten te zitten, dus het werd binnen met de airco aan. Het werd een licht lunch en een fles witte wijn van hun eigen estate.
Aan de tafel achter mij (M keek er wel tegenaan) zat een bijzonder gezelschap. Een oudere dame, haar zoon, duidelijk een “know it all” Amerikaan, zijn (tweede?) vrouw, zijn twee kinderen en de (nieuwe) vriend van de moeder. Deze laatste werd flink door de zoon ondervraagd, naast alle opschepperige taal die hij verder uitsloeg. Waarschijnlijk was de zoon bang dat het familiekapitaal buiten zijn invloedssfeer zou kunnen belanden.
Ondertussen genoten wij van de wijn en een tartaar van zalmforel, geflankeerd door een insalata Caprese. Na het dessert en de koffie terug gewandeld en vrijwel meteen het zwembad ingedoken. Pfff, wat een hitte vandaag. Onderweg stond nog een mooi huis te koop. Misschien iets voor als we helemaal klaar zijn met Nederland.
Ingecheckt voor de terugreis. De koffers ingepakt (ruimte over!). Vanavond een eenvoudig hapje en een liter bier/flesje cider bij Tuk-Tuk, de lokale bierbrouwerij die al in een eerder verslag ter sprake is geweest.
Morgen onderweg naar het vliegveld nog lunchen bij Jordan bij Stellenbosch en dan zit het er zo’n beetje op.

R

Filmpjes:
Wijn proeven bij Miko https://youtu.be/GzgKO03xdH4
Franschhoek - in de tuin bij Miko https://youtu.be/Zf1_29jgaII

Ai, alweer de laatste volle dag! Ziet er allemaal weer heerlijk uit.

Roos 2019-11-29 08:23:00

Als ik Rombout zo genieten de wijn zie proeven krijg ik ook dorst, maar het is nog maar half 11 Goede terug reis!