Iguazu - (Salta) - Mendoza

Argentinië, Puerto Iguazú

Allereerst:
Met dank aan mijn helpdesk Hetty, in Holland, is het gelukt links naar de filmpjes in de tekst te verwerken bij 14/10, de Milonga-avond, en 17/10, de watervallen!

Vandaag was weer een reisdag. We werden om 08.20 uur bij het hotel opgehaald en waren ruim op tijd bij het vliegveld. Iguazu International Airport is overigens net zoiets als Groningen Airport Eelde. En de domestic flights stellen qua security ook weinig voor. Heb al twee keer een flesje water in mijn tas gehad, zonder dat het opgemerkt werd. De aansteker die Rombout in zijn zak had moest hij (voor het eerst van z'n leven) dan weer wel inleveren. (Is ook le-vens-gevaarlijk natuurlijk!)
Tijdens de binnenlandse vluchten doen ze ook niet erg moeilijk met al dat gedoe met karren met drinken en eten. Je krijgt gewoon 1x koffie, thee en/of fris aangeboden en verder moet je het zelf regelen. Dus ook niet dure broodjes of tapas zoals bij Transavia ofzo. Gewoon niks. Die stewards en stewardessen hebben een luizenleven!
Die tussenstop op Salta was ook wel geinig. Driekwart van de passagiers ging eruit; daarna racete er even een schoonmaakploeg provisorisch door het vliegtuig en vervolgens kwam er nieuw volk in en vlogen we weer verder naar Mendoza.
De route van Salta naar Mendoza was prachtig vanuit de lucht. We hadden onbelemmerd zicht op de hier en daar wel 6000 m. hoge toppen van de Andes.
Salta was droog, dat was overduidelijk, maar hoe dichter we bij Mendoza kwamen hoe vaker we wijngaarden zagen. Nog niet heel erg groen in het begin van de lente, maar de rijen druivenstokken waren duidelijk zichtbaar.
Op Mendoza Airport hebben we onze huurauto opgehaald. Toch altijd belangrijk om de auto goed te inspecteren voordat je tekent voor ontvangst. En foto's maken van alle beschadigingetjes. Ik ontdekte dat de benzineklep los zat (afgebroken!). Dat accepteerden we niet en de man van Alamo had daar begrip voor. Vervolgens kregen we een andere (upgrade) auto mee. Keurig geregeld.

We reden naar de Guest House, die we gereserveerd hadden. Wat een heerlijke plek is dit!! Na een warm welkom werden we naar onze kamer met parketvloer en balkon gebracht. De auto kon in de garage onder het huis. Allemaal top.
Maar het meest bijzondere is de superrelaxte sfeer. Of je bij vrienden logeert. Hond en poes lopen gezellig rond en er is een grote veranda met een groene tuin met een zwembadje. De keuken is voor de gasten te gebruiken. En voor we het wisten zaten we met de gastheer en -vrouw en de twee andere gasten gezellig te borrelen en reiservaringen uit te wisselen.
Het huis ligt in een rustig buurtje, maar wel op loopafstand van een hele mooie straat met restaurantjes, terrassen en mooie winkels. Aan het eind van die straat staat de medische faculteit van de Universiteit van Mendoza. Veel studenten dus en een gezellige levendigheid! Onze eerste indruk van Mendoza was erg goed.

Ik heb het goede idee van Joke overgenomen: S'morgens eerst kijken of er nieuws uit Zuid america is! Een questhouse is veel leuker dan een hotel, dat vonden Pap en ik in Zuid africa ook Geniet! Mooie fotoos

Anneke 2017-10-20 10:21:41

Nu er 'ochtends geen krant klaar ligt in huize Belcampo geniet ik dubbel van jullie uitgebreide verslag en foto's!!!!Daarbij een heerlik kopje koffie uit het Jura apparaat.Kim loopt te mauwen in afwachting van de thuiszorg!!Ik geef haar vast een snackje.Veel liefs tot het volgende contact.