Wasjes, Quebrada en een heerlijke avond.

Argentinië, San Lorenzo

Na de ochtend gebruikt te hebben voor de klusjes die gedaan moesten worden (heerlijk: we gaan weer met koffers vol schone kleren verder morgen!), zijn we na de middag een stukje verderop bij een lunchtentje even gaan zitten voor een hapje en een café con leche.
Het rustige dagritme beviel wel, dus daarna ook even siësta gehouden.
Maar aan het eind van de middag, toen de ergste warmte weg was, hebben we even de auto gepakt naar de Quebrada de San Lorenzo.
Een quebrada is een soort kloof, maar niet heel nauw. Deze ligt aan het eind van het dorpje, dus lekker dichtbij en de wandeling omhoog naar het hoogste punt met uitzicht over de stad Salta werd zeer aanbevolen.
We hadden onze multifunctionele Allstars-stappers weer aan en het was inderdaad zéér de moeite waard. Een beekje slingerde zich door een prachtig oud bos.
Filmpje:

De paadjes waren smal en flink stijl, dus deze ouwelui hadden soms éven een rustmomentje nodig, maar goed: dan maak je ook gelijk een mooie foto. Het uitzicht boven was prachtig. We hadden echt het gevoel dat we het biertje en wijntje bij terugkomst wel verdiend hadden, haha!
Thuis hebben we de terugweg naar Mendoza uitgestippeld en via booking.com even slaapplekken geregeld. En daarna schoven Alex, Rijkje en een Nederlandse vriend van hen, Victor, bij ons aan aan de tuintafel. Het werd weer een supergezellige avond, waarbij we de wereldproblematiek met z'n vijven "onder het genot van" eigenlijk vrijwel geheel opgelost hebben. 😃

"waarbij we de wereldproblematiek met z'n vijven "onder het genot van" eigenlijk vrijwel geheel opgelost hebben." VERTEL!!!

Femke 2017-10-26 08:51:41

dat zou dus vaker moeten gebeuren, gewoon heel ergens anders, met heel andere mensen, de boel oplossen! Ga zo door!

Petra 2017-10-26 11:50:49

Prachtig de foto’s van de Quebrada!