Kuzuko Lodge / Game drive 1

Zuid-Afrika, Blue Crane Route Local Municipality

Vanochtend bijtijds vertrokken uit Addo. Prima rit naar Kuzuko lodge (wel weer ongeveer 35 km onverharde weg, maar dat begint te wennen). De auto bleef bij de receptie staan en we werden met een safari-jeep naar de werkelijke lodge gebracht; was nog ongeveer een kwartier rijden. Na de lunch konden we in onze kamer (klein huisje) terecht. Allemaal even schitterend.
De game drives zijn om 16:00 en on 05:00 uur en duren een uur of drie. Om 15:50 stonden we klaar en er werd een indeling van de terreinwagens gemaakt. Onze ranger heet CF (hij is “Head Ranger”, dus hij weet waarover hij praat). Iedereen stapte aan boord van de safari auto en we begonnen aan een weg die de omstandigheden op de Swartbergpas benaderde. Gelukkig zat er een professional achter het stuur. Na enige tijd rijden kwamen de eerste olifanten in beeld. Wat een imposant gezicht. We kregen veel uitleg over de communicatie tussen olifanten, de hiërarchie in de kudde en vele andere wetenswaardigheden. Onze middag was al geslaagd. Iets verderop lag een groepje leeuwen die we tot op ongeveer 30 meter konden naderen. Weer heel veel informatie. Even verderop twee mannetjesolifanten. Die zijn meteen een stukje groter dan de vrouwtjes. Toen volgde een korte stop voor wat versnaperingen (bier, fris, koffie) en gingen we terug naar de lodge. Tussen 19:30 en 20:00 wordt het ineens helemaal donker.
Bij de ochtend drives zijn veel dieren een stuk actiever. We gaan het morgen meemaken.
Prima diner en op tijd de mand in.

R

Filmpje:
Game drive 1: https://youtu.be/nqloGdHtnjw

Heel mooi verslag en prachtige foto's!!I Het is nu tijd voor de safarihoeden lijkt me!!