Robben Island en Simon's Town

Zuid-Afrika, Robben Island

Vanmorgen de koffers weer ingepakt en na uitchecken achtergelaten in het bagagedepot van het hotel. Een snelle koffie met croissant bij ons vaste ontbijttentje om de hoek gehaald en van daar uit een Ubertaxi naar de Waterfront genomen, waar de boten naar Robbeneiland vertrekken. De security alvorens aan boord te gaan is een beetje Afrikaans: Je tassen moeten door scanpoortjes, maar toen Rombout na het poortje de vraag kreeg:”Sir, is there a knife or a gun in your bag?” En hij zei:”No.”, was het antwoord:”Oh, OK.” En mocht hij doorlopen. Hahaha, we hebben er heerlijk om gelachen!
De boottocht naar Robbeneiland was lekker! Maar eenmaal op het eiland vielen alle bezoekers helemaal stil bij het zien van wat je alleen kende van tv en het aanhoren van de verhalen van onze gids, die een voormalige gevangene was. Deze belangrijke ervaring zal nog vaak terugkeren in onze herinnering. Het was een voorrecht er geweest te zijn. We hebben een steen van het eiland opgeraapt en in onze tas gestopt voor thuis op de plank met onvergetelijke reisherinneringen.
Na terugkeer in Kaapstad hebben we geluncht, de bagage opgehaald en in de auto geladen en zijn we op weg gegaan naar onze volgende bestemming: Simon’s Town, een klein stadje op het Kaapse Schiereiland aan de zijde van de Indische Oceaan. We hebben de route gekozen via de Atlantische kust: via Clifton, Camps Bay, Bakoven, Hout Bay en zijn na de prachtige Chapman’s Peak Drive doorgestoken over het schiereiland naar Simon’s Town.
We hebben een kamer voor 1 nacht in een hotelletje aan de haven; natuurlijk in de haven “catch of the day” gegeten en daarna nagenoten op het balkon van onze kamer en de route van morgen voorbereid: Kaap de Goede Hoop, Boulder’s Beach en daarna door langs de kust van False Bay richting Walker’s Bay, Gansbaai, waar we hopen op weer een onvergetelijke ervaring: walvissen spotten.

Marleen

Even helemaal bijgelezen! Heerlijk om te zien hoe jullie genieten. En prachtige foto's.

roos 2019-11-05 07:34:57

Alles geprogrammeerd. Ben helemaal "bij"met jullie verhalen.