Vliegen en cataratas

Argentinië, Buenos Aires

Vandaag was een reisdag. Om 04.15 uur ging de wekker en de online gereserveerde vliegveldtaxi stond, tot onze vreugde, al te wachten toen we om vijf uur beneden kwamen. Deze maandag is een feestdag in Argentinië, maar desondanks was het behoorlijk druk op de weg voor dit tijdstip. We waren ruim op tijd op Ezeiza, de luchthaven. Na de douane hebben we ons in een koffiehoek geïnstalleerd en heb ik mijn blogje over de vorige dag geschreven en online gezet. Toen ik daarmee klaar was kon ik nog net m'n koffie opdrinken en even naar de "ladies room" en daar ging de platformbus al richting een klein vliegtuig van Austral (type Embraer 190 -info voor Arthur ;)). Verbazingwekkend dat de hele boeking bij Aerolineas Argentinas goed gekomen is! We hebben van de zomer uren achter de laptop doorgebracht om die binnenlandse vluchten te boeken. Een draak van een website/boekingssysteem!
Nu was het mooi, helder weer i.t.t. de wolken en regen bij aankomst, dus hadden we in de lucht mooi zicht op Buenos Aires.
Een kleine 2 uur later waren we bij Iguazú, waar de piloot nog even een extra rondje boven de beroemde watervallen vloog om iedereen de gelegenheid te geven ze vanuit de lucht te fotograferen.
Iguazú is een piepklein luchthaventje. We stonden ook zo met koffers en al buiten. Een busje reed naar het centrum van Puerto Iguazú en zette ons keurig voor ons hotel af.
Snel ingecheckt, onze spullen naar de kamer gebracht en even wat appjes verstuurd en toen op pad gegaan voor ons middagprogramma: de watervallen.
Ze liggen precies op de grens van Argentinië en Brazilië en er gaan bussen naar Brazilë om ze ook vanaf daar te kunnen bekijken. Het verschil zit 'm hierin, dat je vanaf Braziliaanse kant hoog erboven staat en dus prachtig overzicht hebt. Aan Argentijnse kant loop je via paden tot vlakbij het water en ervaar je alles van heel dichtbij.
We begonnen dus aan Braziliaanse zijde. Paspoorten mee, want land uit, land in en op de terugweg omgekeerd, dus weer 4 stempels erbij!
Het was zeer de moeite waard en dat illustreren de foto's. Daarnaast hebben we prachtige grote vlinders gezien, een soort wasbeertjes, een leguaan en allerlei onbekende vogels.
We moesten wel even wennen aan de vochtige warmte (zeker 30 graden!) na de aangename lentetemperaturen in BA.
Terug in Puerto hebben we water, bier en chips gekocht voor op de kamer en even gerelaxed. Het is een eenvoudig dorpje, met flink wat toeristenaccommodaties van allerlei prijsklassen, dat volledig bestaat van het watervallentoerisme. We hadden niet verwacht dat het op maandag zo druk zou zijn, maar het was natuurlijk een feestdag.
Na het eten zijn we als een blok in slaap gevallen. Het was een lange dag en morgen zou de Argentijnse kant van de Cataratas, zoals ze de watervallen hier noemen op het programma staan.

weer een heel leuk verslag met mooie foto,s!!Zag dat je het nieuwe rugzakje droeg.Wat zijn de plannen voor vandaag(17 oct)Zeker de watervallen vanaf Arg kant bekijken en evt. met zo'n boot het wilde water op.Hoor weer van jullie.

joke 2017-10-17 15:04:13

Wat schrijf je leuk en beeldend! Zo kunnen we helemaal met jullie meegenieten. Zeker met de prachtige foto's erbij. Heel veel plezier verder tijdens deze geweldige reis!

Mirthe 2017-10-17 15:16:27

Dat zijn serieuze watervallen. Prachtig. Ook herkenbaar de basisboodschappen, water, bier en chips. 🤣

Roelien 2017-10-17 18:10:03

Prachtige foto's ! Ze geven een heel mooie indruk van jullie reis tot nu toe ! Fijne tijd verder !

Tineke Gijsberts 2017-10-17 18:13:05

Zie ik jullie daar nu in de boot??? ;) Mooie foto's jongens! Ach, en die foto van jullie beidjes, geweldig....

Petra 2017-10-17 19:22:55

Die foto van jullie tweeën voor de watervallen. Onbetaalbaar.

Femke 2017-10-17 21:47:55

Bier voor Marlen en water voor mij 😉

Rombout 2017-10-17 23:33:48

Oeps. Marleen dus.

Rombout 2017-10-17 23:34:31

Dat geeft te denken over hetgeen je stelde in je eerste reactie, vader;)))