Lunch bij Terroir

Zuid-Afrika, Franschhoek

Na een laat ontbijt rustig aan gedaan (is het motto van onze laatste vier dagen). Rond 12:00 uur richting Restaurant Terroir, bij golfclub De Zalze. Was een aanrader van Roos en Arch. Enig oponthoud door wegwerkzaamheden maar om 13:00 uur arriveerden we bij de poort van het complex. Na security check (rijbewijs tonen, scan van een vignet achter de voorruit) konden we doorrijden naar de parkeerplaats, alwaar we werden opgewacht door een uiterst behulpzame Parking Assistant, die heel goed openzet auto ging passen zodat onverlaten geen zaken zouden stelen.
De lunch was geweldig, lekker buiten op het terras, bijpassend wijntje van De Zalze vineyards. Vanaf onze tafel konden we de golfers (sommigen met inheemse caddy, velen met een buggy, want dat lopen tijdens de sport is ook niet alles) zien afslaan op de tweede hole. Na de koffie nog even een wandelingetje door en foto’s van de prachtige tuin gemaakt.
Toen weer en route. In plaats van linksaf sloegen we rechtsaf om nog een keer naar de Mall bij Stellenbosch Square te gaan. Marleen snel naar de kledingwinkel om te kijken of ze nog zo’n geel jurkje (olijfolievlek, weet je nog) hadden maar helaas, alleen in het blauw (dus die maar genomen). Bleek achteraf geen slechte zaak, want de vlek bleek na de tweede keer wassen nagenoeg verdwenen.
In de Mall ook even een stokbroodje en wat brie gekocht, want na zo’n lunch kan het wel weer wat eenvoudiger. Op ons terras wijntje, stokbrood en kaas als diner. Ik heb ook nog even een korte duik in het zwembad genomen. Daarna sloeg de rozigheid toe. Tot morgen.

R

Filmpje:
En route tussen Stellenbosch en Franschhoek https://youtu.be/dq9UicKUlJ0

Zo leuk dat jullie ook bij Terroir hebben gegeten en ook hebben genoten!!