Wildernis

Zuid-Afrika, George Local Municipality

Vanochtend na een prima nacht in de trein en na het ontbijt nog even over het strand gewandeld en een mosselschelp meegenomen voor onze “reisplank”. Daarna nog even naar het centrum van Mossel Bay gegaan. Daar waren we verbluffend snel klaar en zijn met gezwinde spoed richting Wildernis gereden. Daar hadden we een kamer geboekt in Serendipity Guest House, alwaar we door de vriendelijke eigenares Elsabe werden ontvangen. Zij adviseerde ons een wandeling van 3 uur te maken naar de waterval. Zo aangeraden zo gedaan. Een prachtige wandeling naar een alleraardigste waterval. Veel vogels gehoord onderweg. Het was een mooi aangelegde route. Na ongeveer drie uur lopen waren we terug bij de auto en begaven we ons richting Serendipity. Een douche was zeer welkom.
Voor het diner hadden we gekozen voor het bijbehorende restaurant, gerund door de dochter van Elsabe, Lizelle en haar man Rudolf. Voordat we aan tafel gingen kregen we bij een drankje uitgebreide uitleg door Rudolf over de menukaart. Rudolf jaagt en vist (met harpoen op tonijn). Lizelle is een van de beste chefs van Zuid-Afrika met vele (internationale) onderscheidingen en dat was te merken. Een sublieme maaltijd. Daarna terug naar de kamer om ons welkomstdrankje (een klein karafje port) nog even soldaat te maken. Morgen vertrekken we richting Oudtshoorn.

Rombout

Zo gaaf dat jullie ook bij Serendipity geweest zijn!! De trail ziet er prachtig uit.