Kirstenbosch en Foxcroft

Zuid-Afrika, Cape Town

Om half 8 ging de wekker want we hadden een pittig programma bedacht voor vandaag. Na de dag goed te zijn begonnen met koffie en croissant om de hoek van het hotel zijn we naar Long Street gelopen en hebben een dagkaart voor de hop on – hop off bus gekocht. Met deze bus kwamen we ook langs de botanische tuin van Kirstenbosch, die we wilden bezoeken. Deze tuin is wereldberoemd en 2 van mijn hoveniersvriendinnen hebben er tijdens de opleiding, 20 jaar geleden, stage gelopen. Tussendoor hebben we in de buurt geluncht bij restaurant Foxcroft, een aanrader van Thijs en Liesbeth Merkx in NL. Voor het eerst van ons leven hebben we een Uber taxi besteld: interessante ervaring en voor herhaling vatbaar! Na de heerlijke lunch hebben we ons weer terug laten brengen naar Kirstenbosch, waar we nog een paar heerlijke uren hebben doorgebracht. Om 16.30 uur hebben we de laatste hop on - hop off bus verder genomen die een mooie route helemaal om de Tafelberg heen reed, langs de Atlantische kust weer terug naar de binnenstad. Het was rond half zeven toen we weer in Long Street terug waren. De sfeer werd daar al een beetje unheimisch en we zijn met stevige pas terug naar het hotel gelopen. Moe maar voldaan na deze fijne dag hebben we een biefstukje gegeten in het restaurant naast het hotel.
Daarna, op de kamer, op de wifi wat vooruit zitten kijken voor accommodatie verderop in de week.
Maar eerst morgen kijken of we de top van Lions Head kunnen bereiken…