Van Mendoza naar Estancia La Bamba, Areco

Argentinië, Mendoza

Het was een vroegertje vanmorgen: om 05.45 uur ging de wekker, want om 06.30 uur zou de taxi voorrijden om ons naar Mendoza Airport te brengen. Op de luchthaven verliep alles vlotjes en we zaten al snel, achter de security, aan de koffie. Ik heb er deze reis een gewoonte van gemaakt om de wachttijd op de luchthavens te gebruiken om mijn blogjes te schrijven over de dag ervoor. Meestal lukt het nèt om de tekst en de foto's binnen de tijd online te krijgen, maar soms is de wifi zó sloom dat ik moet wachten tot een volgende gelegenheid.
In 1,5 uur vlogen we naar Ezeiza Airport, Buenos Aires.
Daar regelden we een taxi voor heen en terug naar Estancia La Bamba in San Antonio de Areco op de pampa's buiten Buenos Aires.
Een estancia is van oudsher een boerderij (met de beroemde Argentijnse runderen) met uitgestrekte hectaren grasland, waar de gaucho's (Argentijnse cowboys) de runderen doorheen leiden. Vandaag de dag hebben sommige estancia's zich ook toegelegd op het ontvangen van gasten om zo kennis over de tradities van het leven op de pampa's over te brengen op de mensen, zodat deze niet verloren gaan. Sommige estancia's zijn daarnaast pure verwenplekken, waar de gast helemaal in de watten wordt gelegd. La Bamba is er zo een. Wij kozen deze plek om bij te komen van onze intensieve reis en alle indrukken een beetje te verwerken voordat we woensdag terugvliegen naar Nederland. En natuurlijk een indruk te krijgen van het leven op de pampa's.
La Bamba is een prachtige gerestaureerde estancia uit 1830. Het is enkele jaren geleden gekocht door een rijke Fransman. Zijn echtgenote, interieurarchitecte, heeft alles bijzonder sfeervol ingericht en overal vind je de gaucho-invloeden terug.
Het bestaat uit een woonhuis met bijgebouwen en stallen voor de polopaarden, die hier gefokt en getraind worden en waarmee door het La Bamba Poloteam over de hele wereld wedstrijden gereden worden. Het is een wereld waar wij niks vanaf weten, maar het is heel boeiend om de eigenaar erover te horen vertellen.
Morgen ga ik rondlopen en foto's maken.

Het zit er bijna op. Geniet nog van de laatste dag!!! Ik zal jullie dagelijkse verslagen ook missen bij m'n ochtend koffie.

joke 2017-10-31 09:09:43

Nog even lekker genieten daar!