Vol in de voorbereiding!

Nederland, Groningen

Lieve volgers,

Nog wat onwennig. Onze eerste blog. We zijn beginners. Nog nooit eerder gedaan. Wel al een paar reizen van vrienden op deze manier zo geweldig leuk kunnen volgen, dus wij gaan het ook proberen. We hopen op feedback.
Na een superdrukke periode van werken tegen de klok in ziekenhuis, op consultatiebureau en voor een ongekend aantal tuinontwerpaanvragen zijn we nu eindelijk aan de laatste loodjes toe.

Deze zomer zijn we begonnen. We hebben de hele reis zelf uitgestippeld en georganiseerd. Alle essentiële zaken zijn geregeld. Paspoorten, vluchten, vaccinaties en goede zorg voor huis en levende have tijdens onze afwezigheid...
Nu komt het aan op de puntjes op de i.

Woensdagavond vliegen we met Air France van Schiphol via Paris Charles de Gaulle naar Buenos Aires.
(Hopelijk. Want we lezen net dat de luchtverkeersleiders in Frankrijk hebben besloten om dinsdag a.s. in staking te gaan... Hebben wij weer! Affijn, we gaan het zien.)

De lente is begonnen in Argentinië...
Het plan is om na 4 dagen Buenos Aires door te reizen naar Iguazu (oerwoud en watervallen!) op de grens met Brazilië. En vandaar naar Mendoza. Vanuit Mendoza gaan we met een huurauto een roadtrip van 11 dagen maken door het midden en noorden van Argentinië. De mooie Argentijnse wijnen worden daar gemaakt en we gaan de Andes in, nationale parken bezoeken en veel verschillende landschappen doorkruisen. Na deze roadrip reizen we terug richting Buenos Aires en gaan we naar de pampa's, buiten B.A., om daar op een estancia het ware gaucho-leven van dichtbij mee te maken en in betrekkelijke rust alle indrukken van de reis te laten bezinken voor we op 1 november weer terug vliegen naar Nederland.
We verheugen ons op tango's, wijn, argentijnse steaks, mate, condors in de Andes, asado's (Argentijnse BBQ), de Ruta Quarenta (de Zuidamerikaanse equivalent van de Route 66) en al het onverwachte wat ons te wachten staat.
Wordt vervolgd...

Wij duimen voor een stakingsloze dinsdag.

Johan Genbrugge 2017-10-08 17:25:41

Leuk, leuk! We reizen mee. Mooi programma lijkt me, ik verheug me er op! Succes nog met die laatste puntjes en ik hoop van harte dat de start gewoon goed verloopt.