Simon's Town, via Kaap de Goede Hoop naar Gansbaai

Zuid-Afrika, Simon's Town

Van Simon’s Town gereden naar Kaap de Goede Hoop. Mooie rit langs de kust. Er moest entree betaald worden voor het Nationale Park Table Mountain, waar de Kaap onder valt. Hier even een rijtje van een minuut of 20 (op de terugweg bleek dat de rij om binnen te komen nog veel langer kon zijn). Eenmaal aangekomen bij de Kaap bleek er een enorme verzameling van bussen op de parkeerplaats te staan. Wij hebben de tocht naar de vuurtoren (het eindpunt) dus geskipt. Echter………wel een Cape Point-certificaat (tegen vergoeding van administratiekosten) gestempeld en wel in ontvangst mogen nemen. We’ve been there. Op de terugweg liepen er zomaar allemaal bavianen op de weg. Echte “bazen”. (Zie link naar YouTube onderaan de bladzijde)
Hierna doorgereden, nog steeds zoveel mogelijk via de kust, naar Gansbaai alwaar onze B&B Zeezicht gelegen is. Onderweg nog de nodige opstoppingen wegens wegwerkzaamheden (we werden voorbereid op 15 min. wachttijd).
Een prachtige B&B met (zoals de naam al doet vermoeden) ruim zicht op de zee. Het bleek dat er Belgische gasten waren die ook in Simon’s Town in hetzelfde hotel zaten als wij, ze herkenden ons van het ontbijt (it’s a small world). We verwachten dat de walvissen morgen in groten getale langs komen paraderen en ook nog een beetje springen en met hun staarten zwiepen.
Gegeten bij Mama Rita’s. Italiaans met een vleugje Engelse gekkigheid (Rita). Heerlijk gegeten en een zeer gezellige avond gehad.

Morgen gaat het gebeuren! Daar komen de walvissen!

Rombout

Filmpjes:
Bavianen op de weg: https://youtu.be/dgJ3lD72r6M
Uitzicht over False Bay met in de verte Kaap de Goede Hoop: https://youtu.be/zCrjUAmdJPU

Quote van de dag: People who shine from within don't need the spotlight (Derrick Simmons)