Knysna

Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag rustig aan gedaan. Na het ontbijt in de zon aan de Bitou rivier vertrokken we richting Knysna, een plaats ongeveer 30 km ten westen van Plettenberg Bay.
We gingen richting Waterfront, waar koffietentjes en winkels zijn. Na de cappuccino gingen we voor wat souvenirs voor op “de plank” terug naar een winkeltje waar we eerder ook al even gekeken hadden. Daar kochten we enkele houten wilde dieren, echter niet voordat Marleen even stevig onderhandeld had over de prijs.
Toen weer in de auto naar Thesen’s Island voor de lunch bij Sirocco (ons aanbevolen door vrienden). Lekker buiten gezeten en heerlijk geluncht.
Volgende programmaonderdeel: The Heads, een smalle doorgang van Knysna River naar de Indische Oceaan. Hier een schitterend uitzicht over de ruige zee doorgaan (zie foto’s).
Hierna terug naar de Plett River Lodge na een bezoek aan de Pick ‘n Pay (supermarkt) om wat brood, kaas en wijn te kopen voor een eenvoudige (mag ook weleens) avondmaaltijd op ons terras.
Rustige laatste avond in Plett. Morgen gaan we naar Barrydale.

R

Mooi stekkie voor een avondmaaltijd!!

Roos 2019-11-20 07:55:26

Ik ben zo benieuwd. Wij vonden het rundvlees zo ongelooflijk lekker in ZA. Van de supermarkt zelf op de braai tot in de restaurants; het lekkerste en malsste vlees dat we ooit aten. Hebben jullie die ervaring ook?