Dagje chillen.

Zuid-Afrika, Bitou Local Municipality

Na de pittige dag van gisteren, waarbij we al vroeg in slaap vielen, besloten we om vandaag even kalm aan te doen. Ondanks vroeg wakker was dat echt even lekker: was uitzoeken (die konden we hier inleveren bij de superlieve dames Maria en Linah van de Lodge); haren wassen; ontbijten; een paar uurtjes doorbrengen in “Plett”; lunchen in de hoog boven de baai gelegen tuin van The Plettenberg Hotel en ‘s middags een tukkie doen in onze kamer. De River Lodge ligt op een fantastische plek: heerlijk rustig met uitzicht over de Bitou River.
Plettenberg Bay is een mondain plaatsje ontdekten we toen we er doorheen wandelden: mooie winkels, veel grote huizen met mooi aangelegde tuinen.
Vanavond hebben we heerlijk vis gegeten in The Fat Fish, een aanrader van de Ierse jongens van onze game drive-groep in Kuzuko.
Het valt ons op dat we zelden of nooit zwarte mensen zien zitten (wel in de bediening) in de restaurants waar we eten.

Morgen doen we een dagtripje van hier uit naar Knysna.