De terugreis

Zuid-Afrika, Cape Town

Voor het laatst je korte broek aantrekken om naar het ontbijt te gaan; de laatste keer dat je in je slippertjes schiet; de laatste dag voor lange tijd met deze heerlijke warme temperatuur...
We hadden geen haast. De koffers waren zo goed als gepakt en checkout time was 11.00 uur, dus ook na het ontbijt konden we rustig aan doen. Nog lekker wat gelummeld en nagepraat met Roel en Luciënne. Maar toen was het toch ineens tijd om de koffers in de auto te laden en te vertrekken.
Voor het laatst reden we door het mooie landschap van Franschhoek naar Stellenbosch en van daar richting Kaapstad-airport.
We hadden onszelf nog één lekkere lunch gegund (we hoefden de auto toch pas om 15.00 uur in te leveren!). En dus reden we om 12.00 uur de heuvel op van Jordan’s Wine Estate. Dit adresje was ook weer een tip, van mijn vriendin Nienke van de Slikke. De plek, met een enorm terras met schitterend uitzicht, kòn niet mooier! Het eten was licht en zalig! De wijn verrukkelijk! Een mooiere laatste ervaring hadden we ons niet kunnen wensen. (Rombout praat nu nòg over zijn mosselen!)
Na afloop heb ik daar op het toilet mijn gele katoenen jurkje (de vlek had ik eruit gekregen) verwisseld voor vliegtuigkleren. En toen zat er nog maar 1 ding op: naar het vliegveld.
We waren al ingecheckt, dus de bagage dropp off was zo gebeurd. Achter de douane onze laatste Randen uitgegeven aan cadeautjes in de Out Of Africa shop en lekker in de BA Lounge gewacht tot boarding time.
We hebben in het vliegtuig nog wel even moeten wachten omdat, volgens de captain, een klein technical issue verholpen moest worden. Maar vervolgens hadden we een probleemloze vlucht, waarbij we beiden ook nog zeker vijf uur geslapen hebben, naar Heathrow. Ook de overstap verliep vlotjes.
En zo stonden we op 30 november om 09.15 uur, na 4 weken Zuid-Afrika, weer op Nederlandse bodem.